Cukkinis-húsos quiche

Szuper egytálétel, a zöldségek és húsfélék tulajdonképpen bárhogyan variálhatók. Ez most egy teljes kiőrlésű változat, Áfonya mámora alapreceptjét használtam, és nagyon puha, omlós lett a tésztája-másnapra. Aznap még elég porhanyós volt, vágni is kicsit nehéz volt, de igazából minél több napot pihent a hűtőben, annál finomabb lett. Én most húsnak mini csirkefasírtokat használtam felkockázva (Lidl-ben vettem, gondoltam, majd a Kisfiú hátha megeszi, de nem nyerte el a tetszését),így bele aprítottam a töltelékbe. De igazából bármilyen maradék sült hús, sonka, bacon, lazac használható, egy igazi maradékmentő ez a kaja.


Hozzávalók:
24 cm átmérőjű formához
A tésztához:
200 g liszt ( 60 g sima, 140 g teljes kiőrlésű)
100 g hideg vaj
1 tojás sárgája
1 tk. sütőpor
1 tk. só 
1 ek. tejföl

A töltelékhez:
1 közepes cukkini
1 tk. só
kb. 25 dkg maradék hús, felkockázva
3 tojás
200 ml tejszín

Tetejére:
reszelt sajt

Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit késes aprítóba tesszük és összedolgozzuk vagy kézzel gyorsan összegyúrjuk. Folpackba csomagolva pár órára hűtőbe vagy félórára fagyasztóba tesszük. Amíg pihen, lereszeljük nagylyukú sajtreszelőn a cukkinit, lesózzuk, felkockázzuk a húst.
2. A tésztát lisztezett munkalapon kör alakúra nyútjuk ( akkorára, hogy a forma oldalát is ki tudjuk vele bélelni) és beleterítjük a formába. Villával megszurkáljuk, sütőpapírt terítünk bele és babot szórunk bele, így sütjük vakon 15 percig, 180 fokra előmelegített sütőben.
3. Kivesszük a babot és a sütőpapírt. A cukkinit kinyomkodjuk és elterítjük a tészta alján majd elhelyezzük rajta a felkockázott húst is. Egy tálban kézi habverővel simára keverjük a tojásokat a tejszínnel és a pitére öntjük. Tetejére reszelt sajtot szórunk illetve ha maradt a tésztából, vékony csíkokat vághatunk belőle és díszíthetjük a pite tetejét. Kb. 35 percig sütjük még. Kihűlés után kiemeljük a formából és szépen szeletelhető.
Én levehető aljú formát használok, sokkal egyszerűbb kibányászni belőle a kész pitét.



 

Megjegyzések