Brokkoli fasírt

Végtelenül egyszerű receptet hoztam, ami nem is igazán recept (én nem hívom annak, amiben nincsenek mennyiségek meg mértékegységek), csak egy ötlet. 22 hónapos kis főnököm feladja újabban a leckét, próbálok mindenféle módon zöldséget tenni a tányérkájára, ebből a fasírtból most kettőt is megevett ebédre. :) Hátha valakinek jól jön.

Hozzávalók:
kb. 12 db fasírthoz

500 g brokkoli
2 tojás
zsemlemorzsa
szárított kapor
reszelt sajt

Elkészítés:
1. A brokkolit megmossuk, rózsáira szedjük és lobogó sós vízben puhára főzzük. 
2. Késes aprítóba tesszük, sózzuk, fűszerekkel ízesítjük, beleütünk 2 tojást, reszelt sajtot és zsemlemorzsát és összedolgozzuk. Nem kell teljesen homogénre, én hagytam benne nagyobb darabokat és azokat még villával áttörtem. Ha túl ragacsos a massza, adjunk még hozzá zsemlemorzsát.
3. Pár percig állni hagyjuk, majd vizes kézzel evőkanálnyi gombócot formázunk amit kézzel ellapogatunk és sütőpapíros tepsire tesszük őket.
4. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.
Adhatjuk husik mellé köretnek vagy csak magában, esetleg mártogatósokkal is kínálhatjuk.
Én ki fogom próbálni karfiollal is, de tartok tőle, az nem arat majd ekkora sikert, de egy próbát megér :)
Próbáljátok ki ti is. 


 

Megjegyzések