Sütőtökös-fahéjas csiga

Itt a sütőtök szezon, így tervezek pár új, sütőtökös receptet megosztani. Kelt tésztában igazi jolly joker a sütőtök, puha, szaftos lesz tőle a tészta, de az ízén nem igazán érezni, így aki nem szereti magát a sütőtököt, az is nyugodtan próbálja ki kelt tésztában, nagyon jó állagot kölcsönöz a péksütiknek. Nekem extra puhák lettek, bár gyanítom, ez köszönhető annak, hogy kb 4 órán át kelt a tészta és kb. óránként az öklömet belenyomtam a megkelt tésztába, ezáltal eltávozott a levegő és újra kelt.
Ez a recept tejmentes, de ha valakinek nincs ilyen érzékenysége, készítheti margarin helyett vajjal és növényi tej helyett sima tejjel is.
Ötlet innen.


Hozzávalók:
kb. 24 db csigához ( egy gáztepsinyi)
A tésztához:
kb. 750-800 g liszt
1/2 tk. só
2 tk. őrölt kardamom
1 tk. őrölt fahéj
2 egész tojás
60 g olvaszott tejmentes margarin (pl. Liga)
230 g sütőtök püré
100 g cukor
50 g friss élesztő
160 ml növényi tej ( én kókusztejet használtam)

A töltelékhez:
kb. 60 g olvasztott margarin
fahéjas cukor ( ezt nem mértem, ízlés dolga, én jó bőven mértem)

Elkészítés:
1. Egy tálba szitáljuk a lisztet, sót, fahéjat, kardamomot,elkeverjük. Hozzáadjuk a tojásokat, olvasztott margarint, sütőtök pürét, cukros tejben felfuttatott élesztőt és az egészet kézzel vagy robotgéppel kidagasztjuk. Szükség esetén még lisztet tehetünk hozzá, ha nagyon ragadna. Letakarva duplájára kelesztjük. Kb 1 óra, de ott hagyhatjuk több órára is, ez esetben néha nyomjuk ki belőle a levegő buborékokat és kelesszük újra.
2. A megkelt tésztát 2 egyenlő részre osztjuk. A tészta egyik felét enyhén lisztezett munkalapon vékony téglalappá nyújtjuk. Megkenjük olvasztott margarinnal és bőven megszórjuk fahéjas cukorral. A hosszabb felénél kb. 1 centit visszahajtunk, így tekeréskor nem folyik ki a töltelék. A szélesebb felénél fogva szorosan feltekerjük és éles késsel 12 egyenlő részre vágjuk. Hasonlóképp járunk el a tészta másik felével is.
3. Az így elkészült 24 db csigát sütőpapírral bélelt gáztepsire sorakoztatjuk, szorosan egymás mellé és letakarva további 1 órán át kelesztjük.
4. Előmelegített sütőben, 175 fokon ( alsó-felső sütés) kb. 25-27 perc alatt készre sütjük.

TIPP:
Ha nem fontos a tejmentesség és igazán full extrásra szeretnénk, akkor Philadelphia krémsajtot keverjünk simára porcukorral ( esetleg fahéjat, fűszereket is tehetünk bele) és ezzel locsoljuk meg még melegen a csigákat. Így is isteni, de én ezt most elhagytam.




 

Megjegyzések