Puncsrolád sütés nélkül

Szinte nincs gasztroblogger, aki ne csinálta volna már  meg az Ildi Kokki-féle Svéd puncsroládot. Ki zölden, ki kéken, ki rózsaszínen. Ma engem is elkapott a gépszíj, elvégre csupa olyasmi van benne, amit imádunk: rum, csoki, marcipán. Noha az eredeti verzió piskótával készül, én időhiány miatt és mert ma már ment eleget a sütő, kikísérleteztem a sütés nélküli változatot. Tökéletesen műküdik piskóta helyett darált keksszel, tulajdonképpen egy kókuszgolyó-alapot készítünk és azt turbózzuk tovább.
Nálunk akkora sikert aratott, hogy szerintem egy rózsaszínt is fogok készíteni hamarosan és az is lehet, hogy a munkahelyi búcsúsütim is ez lesz 2 hét múlva. Akár több színben is készíthetjük, igazán mutatós lesz mindenképp.


Hozzávalók:
15 db roládhoz
A masszához:
20 dkg
 darált háztartási keksz
2 ek. holland kakaópor
2 ek. porcukor
pár csepp vaníliapaszta
5 dkg puha vaj/ margarin
1 tk. rumaroma
annyi tej, amennyit felvesz a massza

A bevonáshoz:
20 dkg marcipánmassza
ételfesték ( én a Sugarflair ételszínező pasztákra esküszöm, ehhez egy leheletnyi mentazöldet használtam)
10 dkg étcsoki
porcukor a marcipán nyújtásához


Elkészítés:
1. A darált kekszet a porcukorral, kakaóval, vajjal, vaníliával, rummal és annyi tejjel összegyúrjuk, hogy formázható masszát kapjunk. Kb. 1 órára hűtőbe tesszük.
2. A marcipánt összegyúrjuk alaposan az ételfestékkel, hogy ne legyen márványos, mindenhol ugyanolyan színe legyen. Porcukrozott munkalapon vékonyra nyújtjuk.
3. A masszát 5 részre osztjuk, egyenként rudakat formálunk belőlük.A rudakat bevonjuk a marcipánnal ( a végeit nem szükséges, mivel úgyis csokiba mártjuk ) és 3 részre vágjuk őket. Itt betehetjük őket a hűtőbe, amíg a csokit elkészítjük,de nem feltétlenül szükséges.
4. A csoki 3/4-ét mikróban megolvasztjuk majd a maradék 1/4-et is apróra tördelve hozzákeverjük. A rudacskák két végét megmártjuk a csokiban és szilikonos sütőpapírra tesszük őket. A maradék csokival húzzuk át a roládokat és várjunk türelmesen vagy türelmetlenül, míg a csoki megköt.
Állítólag másnapra még finomabb,mikor az ízek összeérnek, de azonnal fogyasztva is egy maradandó élmény, ezt tanúsíthatom:)




Megjegyzések

  1. Az egyik nagy kedvencünk, én is csak babapiskótából készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tieid is nagyon csinosak voltak, emlékszem rájuk, a kis hópihékkel a tetejükön :)

      Törlés
  2. Hmm - én még nem, de már nem sokáig lesz puncsroládszűz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hihi, tuti te is beleszeretsz, ez a puncsrolád-láz fertőző :)

      Törlés
  3. Téééélllleeeeg, darált keksz! Legközelebb én sem sütögetek, pikk-pakk összedobom :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése