Leopárd kalács

Régóta szemeztem már ezzel a leopárd mintás kaláccsal és húsvéti kalács-próbaként el is készítettem. A héten sok ötletet osztottam már meg húsvéti kaláccsal kapcsolatban, az én tuti receptemet itt találjátok, mindig ezt az alap kalácstészta-receptet használom, ehhez a leopárdoshoz is. 


Hozzávalók:
1 db kalácshoz ( kb. 12x26 cm-es vekni formához)

400 g sima liszt
1 nagy csipet só
2 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja
35 g olvasztott vaj vagy margarin
40 g vaníliás cukor
165 g tej (növényi is lehet)
20 g friss élesztő

3 ek. holland kakaópor
3 ek. tej
A kenéshez:
1 felvert tojás

Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval ( kivéve a 3 ek. kakaópor és 3. ek. tej) kézzel vagy géppel összegyúrjuk, kidagasztjuk. A tésztát kettő egyenlő részre osztjuk. Az egyik felet letakarva félretesszük keleszteni, ez lesz a fehér rész. A másik részt további 2 egyenlő részre osztjuk ( tehát lesz két "negyed"adag tésztánk), az egyikbe 1 ek. kakaópor+1 ek. tej keverékét, a másikba 2 ek. kakaópor+ 2 ek. tej keverékét gyúrjuk bele és letakarva ezeket is duplájára kelesztjük.

(megjegyzés: nekem nem lett éles a kontraszt a világosbarna és sötétbarna tészta közt, így legközelebb a világosba csak fél ek. kakaót teszek)
2. A megkelt tésztákkal a következőképp járunk el: a világosbarna tésztát 6 egyenlő részre osztjuk és egyenként 6 db olyan hosszú hurkát sodrunk belőlük, amilyen hosszú a vekni formánk, amiben sütni fogjuk.
3. A sötétbarna tésztát is 6 egyenlő részre osztjuk, de ezeket már hosszúkás, ovális formára nyújtjuk, szintén olyan hosszúra,mint a vekni forma. Minden oválisba beletekerünk 1-1 világosbarna tésztarudat.
4. A fehér tésztát is 6 egyenlő részre osztjuk és ezeket is hosszúkás, ovális formára nyújtjuk és belecsomagolunk 1-1 barna rudat.
5. A vekni formát kibéleljük sütőpapírral és belefektetjük a 6 rudat. 3-at alulra, 3-at a tetejére, nekem így fértek el. A tetejét felvert tojással megkenjük.
6. A sütőt előmelegítjük hőlégkeverés 180 fokra és 40 percig sütjük a kalácsot. Mikor pirulni kezd a teteje ( nekem kb. félidőben) letakarjuk egy sütőpapírral a tetejét és úgy sütjük tovább. Kihűlés után szeleteljük.


 

Megjegyzések