Amerikai palacsinta- tejmentes, tojásmentes

Noémi barátnőmtől kaptam ennek a tej-és tojásmentes amerikai palacsintának a receptjét, és mivel 1 hét tej-és tojásmentes diéta után a Férjem már kezdett a klasszik ízekre vágyni, ma muszáj voltam ellőni ezt. Én az amerikai palacsintánál nagyobbra és vékonyabbra sütöttem, hogy jobban hasonlítson a hagyományos palacsintához, így ebből az adagból 6 nagyobb palacsinta jött ki. Nagyon finom, puha, igazából senki meg nem mondaná, hogy tejmentes, tojásmentes, és ami nekem külön öröm, hogy tokkal-vonóval 10 perc alatt kész voltam vele. Próbáljátok ki, isteni. 


Hozzávalók:
6 db nagyobb palacsintához

200 g sima liszt
1 nagy csipet só
 1 zacskó sütőpor (12 g)
1 zacskó vaníliás cukor
2 ek. kristálycukor
50 g olvaasztott tejmentes margarin (pl.LIGA)*
300 ml növényi tej (nálam mandulatej)

*A margarinoknál is érdemes a cimkéket olvasni, mert sok van, ami margarin létére tartalmaz különböző tejszármazékokat. Az ezüst Liga margarin pl. teljesen tejmentes.

Elkészítés:
1. Először a száraz anyagokat mérem egy tálba és kézi habverővel elegyítem, majd hozzáadom az olvasztott margarint és a növényi tejet is és simára dolgozom.
2. Enyhén kiolajozott palacsintasütőbe merőkanálnyi mennyiséget teszek a masszából és pár perc alatt mindkét oldalát aranybarnára sütöm.



 

Megjegyzések