Vágott sós teasütemény

Meghoztam az idei év első receptjét, egy könnyen-gyorsan elkészíthető sör-illetve borkorcsolyát. A cukrászvizsgán tétel, így ennek jegyében készült el. 


Hozzávalók:
500 gr liszt
300 gr vaj
20 gr só
1,5 dl tejszín
3 tojás sárgája

A tetejére:
1 tojás sárgája
szezámmag, szemes mák, köménymag, Nigella mag, de használhatunk még lenmagot, napraforgómagot, tökmagot, mandulát is


Elkészítés:
1. A tészta összeállítását végezhetjük kézzel vagy géppel, én utóbbit választottam. A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, a sót a tejszínben feloldjuk és hozzákeverjük a tojássárgákat is. A lisztes keverékhez öntjük és simára dolgozzuk. 
2. Egy tömböt formázunk belőle és sütőpapíron 1,5-2 cm vastag téglalappá nyújtjuk. Ezt követően a tésztát kifagyasztjuk.
3. Fagyasztás után lekenjük tojássárgájával,megszórjuk a magokkal és feldaraboltjuk tetszőleges méretűre és formájúra vagy kiszúrók segítségével kiszúrjuk. Sütőpapíros lemezre ültetjük őket és 210 fokos sütőben 15-20 perc alatt kisütjük. 

Megjegyzés: a tészta kifagyasztása valószínűleg fontos lépés,én ehelyett csak hűtőben pihentettem és így kicsit tovább kellett sütnöm alacsonyabb hőfokon, de legközelebb nem spórolom ki a fagyasztást, Ha elkészítitek ezen recept alapján, kommentben várom a tapasztalatokat :)


Megjegyzések