Zserbó csiga

Valahogy a kelt tésztával mindig úgy voltam,hogy az csak fehér lisztből lesz jó. Eddig. Gondoltam, csak ki kéne próbálni valami alternatív lisztből, így gyorsan írtam a Briginek, aki nagy kelt tészta szakértő és a különféle lisztekben is otthon van. Jött is pár perc múlva a válasz, hogy ezt a tésztát próbáljam ki. És jelentem, szuper. Tökéletes az állaga, szuper finom és az utolsó képen jól látszik a textúrája is, semmi hiányérzetet nem hagy maga után, hogy nem fehér lisztes. Illetve az is van benne, de csak a liszt 1/3-a. A zserbó ízvilág meg még mindig a legeslegjobb, szóval nem szépítek, én ebből 6-ot ettem meg. Leírni is szörnyű, dehát annyira finom. A maradékot viszem holnap a munkába, ne csak én hízzak :)


Hozzávalók: 20-22 csigához

A tésztához:
150 gr teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
150 gr teljes kiőrlésű búzaliszt
150 gr sima fehér liszt
1 nagy csipet só
2 dl tej
20 gr friss élesztő
2 ek. barna nádcukor
40 gr olvasztott kókuszzsír / vaj
1 tojás sárgája
szükség esetén kb. fél dl langyos víz

A töltelékhez:
házi sárgabarack lekvár
pirított darált dió

A tetejére:
1 felvert tojás
durvára tört dió
50 gr étcsoki


Elkészítés:
1. A liszteket kimérjük egy tálba, a sóval elkeverjük. A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd az olvasztott kókuszzsírral, tojássárgájával együtt a lisztekhez adjuk és összegyúrjuk. Lehet, hogy pici víz még kell hozzá, hogy szépen összeálljon. Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük.
2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra és egy vízzel teli lábast teszünk az aljába. A sütés végéig otthagyjuk, tudjátok, extra gőzös sütő, extra puha csigák. Ezt sose mulasztom el a kelt tésztáknál.
3. A megkelt tésztát kettévesszük és lisztezett munkalapon téglalappá nyújtjuk. Bőven megkenjük baracklekvárral és megszórjuk dióval. Én a dióhoz már cukrot nem adtam, mert Anyu baracklekvárja elég édes. A keskenyebb felénél kezdve feltekerjük és 2 cm vastag csigákat vágunk. Sütőpapíros tepsire tesszük őket, megkenjük felvert tojással és megszórjuk durvára tört pirított dióval. 23 perc alatt sültek nálam készre,.
4. A kihűlt csigákat olvasztott étcsokival áthúzzuk. 



Megjegyzések