Karfiolburger

 Nagy érdeklődésre tartott számot a karfiolbuci, így ígéretemhez híven hozom a receptet erre az egészséges hamburgerre. Kicsit macerás az elkészítése és természetesen ne egy olyan fehér lisztes hamburger ízvilágra számítsunk, de nekem nagyon ízlett, semmi hiányérzetem nem maradt utána, teljesen hozta a hamburger-fílinget a többi összetevőnek köszönhetően.:) Pizzaként is elkészíthető!


Hozzávalók:
2 burgerhez

A karfiolbucihoz:
1 nagyobb fej karfiol
1 tojás
50 gr reszelt parmezán
só, őrölt bors

Továbbá:
2 db marhahús pogácsa
2 szelet sajt
salátalevél, vöröshagyma, uborka, paradicsom, ketchup

Elkészítés:
1. A karfiolt rózsáira szedjük és késes aprítóban összeaprítjuk, egészen apróra, rizs-szerűre. Kb. 3 csészényi karfiolmorzsánk lesz.
2. Tegyük mikrózható edénybe és a legmagasabb fokozaton 8 perc alatt "főzzük"puhára.
3. Eztán a karfiolt szedjük egy konyharuhába és alaposan csavarjuk ki belőle a vizet, meglepő módon elég sok fog távozni.
4. Üssünk bele egy tojást, sózzuk, borsozzuk, adjunk hozzá reszelt parmezánt és dolgozzuk össze. Osszuk 4 felé és a 4 gombócot tegyük sütőpapírral bélelt tepsire. Alakítsuk kör alakúra, kissé lapítsuk el és 220 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 percig süssük,míg aranybarna nem lesz. Hagyjuk picit hűlni,majd szedjük le a sütőpapírról.
5. Ezután a szokásos módon töltsük meg a hamburgert. Én most gyorsfagyasztott húspogácsát használtam, amit a csomagoláson lévő utasítás szerint sütöttem meg. Érdemes kipróbálni, nagyon finom, egészéges burger.:)


Megjegyzések