Túró Pont

Ma olyan eset állt fenn, ami rég nem: semmi nem volt a hűtőben, amiből sütni lehetett volna. Szégyen vagy nem, 1 darab tojás nem volt, hogy legalább valami piskótát összeüssek. Egy csomag túró volt mindössze, abból kellett kiindulni. Legyen golyó, naná, hisz ha semmi nincs otthon, egy kekszgolyót akkor is össze lehet ütni. A kókuszos túrógolyóra gondoltam,de mégis valamit akartam csavarintani rajta, mígnem  a gugli valahogy elnavigált ehhez a recepthez
Gyorsan bekevertem a masszát, megkóstoltam, és hát nem volt meg a túró rudi fíling. Mindegy, azért csak begörgettem őket, megmártottam a csokiban, megvártam, hogy megkössön és voilá, ott a túró rudi fíling. A csoki megadta a végső lökést. Nem szeretek dobálózni az eredeti, meg teljesen olyan kifejezésekkel, de itt most megteszem,mert ez valóban túrórudi fíling. További variációk- nutellás, marcipános, gyümölcszselés-már megvannak a fejemben, azt hiszem lesz folytatás :)



Hozzávalók:
20-25 golyóhoz

25-27 dkg túró ( itt 275 gr-os egy csomag, azért írom így)
3 ek. méz
3 ek. darált háztartási keksz
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

A bevonáshoz:
100 gr étcsoki
kb. 2 ek. étolaj


Elkészítés:
1. A túrót egy tálban villával áttörjük, a mézzel, darált keksszel,vaníliás cukorral, citromhéjjal alaposan elkeverjük.
2. Vizes kézzel kis golyókat formálunk belőle és egy tányérra ( dobozba ) téve félórára a fagyasztóba tesszük. Tényleg oda és tényleg annyi időre, sokkal könnyebb lesz bevonni és a csoki is hamarabb megköt rajta.
3. A csokit vízgőz felett vagy mikróban megolvasztjuk, elkeverjük az olajjal és egy bonbonmártó villa / sima villa/ kiskanál segítségével megmártjuk a fagyóból kivett golyókat.
4. Sütőpapíros tálcára tesszük őket és mehetnek vissza a hűtőbe egy rövid időre, míg a csoki megköt rajtuk.
Szerintem hidegen a legfinomabb, érdemes a hűtőben tartani azután is, hogy a csoki megkötött, esetleg a fagyóba is visszatenni picit.


Megjegyzések

  1. Ezt csutortokon nagyon megcsinalom:) azt hiszem megint ram jott a golyozhatnek:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most en is bekattantam megint,van megint 1-2 a listamon es mivel idom keves,a golyo tokeletes valasztas :)

      Törlés
  2. Na, pont ma vettem egy túrót,akciósan!Ez lesz a sorsa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó, akár meg is töltheted valamivel-lekvár, nutella, én legközelebb úgy fogom kipróbálni!

      Törlés

Megjegyzés küldése