Sárgarépás rizottó


A munkahelyemre ( olasz étterem) új dekorációs elemek érkeztek. Köztük kb. 15 db a Silver Spoon 
( eredeti Il Cucchiaio d'Argento) című  könyvből, ami egy 1500 oldalas enciklopédia, 2000 recepttel, a tradicionáis olasz konyha Bibiliája. 60 éve Bestseller Olaszországban. Argentín kolleganőmmel egyből rávetettük magunkat, a sárgarépás rizottónál nyílt ki a könyv. Azonnal írtam Zének, hogy rendelje meg Amazonról, így a 3,2 kg-os könyv holnap már  érkezik is, alig várom.:) A sárgarépás rizottóval viszont nem vártam, készült már sütőtökös rizottó is, sikert aratott, így bevállaltam a répásat is.:)
Isteni finom, ajánlom Nektek szeretettel, különösen Markának,mert tudom, hogy Ő hatalmas rizottórajongó, nála inspirálódtam, mielőtt nekiláttam a rizottókészítésnek, amiért örök hálám Neki :)



Hozzávalók:
300 gr sárgarépa
200 gr rizottó rizs ( Arborio)
150 gr füstölt bacon ( pancetta) felkockázva
1 liter zöldségleves alaplé
1 kis fej vöröshagyma
2 ág friss rozmaring
2 ek. reszelt parmezán


Elkészítés:
1. A sárgarépát megpucoljuk, kisebb darabokra vágjuk, puhára főzzük, leszűrjük, botmixerrel pürésítjük, majd félretesszük.
Elkészítjük az alaplét: én 1 liter forrásban lévő vízhez 2 zöldésleves kockát dobtam. A rizottókészítés alatt végig tartsuk melegen az alaplét.
2. Egy wokban ropogósra pirítjuk a felkockázott bacont,mikor már kezd pirosodni, hozzáadjuk az apróra vágott vöröshagymát és pár percig együtt pirítjuk őket.
3. Jöhet hozzá a répapüré és a rizottórizs, pár percig ismét együtt pirítjuk.
4. Rádobjuk a rozmaringot és 2 merőkanálnyi alaplét. Kislángon, időnként kevergetve főzzük, mindig 1-1 merőkanálnyi alaplét adunk hozzá, mikor az előzőt elfőtte. A vége felé beleszórjuk a parmezánt is.
5. Ha az alaplé elfogyott és még nem puha a rizs, vízzel pótolhatjuk.


Megjegyzések

  1. Ohóóó, most látom csak ezt a gyöngyszemet, sárgarépával még nem próbáltam, de most ötletet adtál Szofi drága! :-) Csodás lett a tiéd :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, imádtuk is,mindenképp próbáld ki :)

      Törlés

Megjegyzés küldése