Aszalt vörösáfonyás-csokis kelt kuglóf


Mióta megvan a mini kuglófsütőm, nem bírok lekattanni róla.Készült már karamellszószos-almás kuglóf, citromos túrókuglóf és répatorta-kuglóf is. Szerettem volna már kelt kuglófot is készíteni végre-mégiscsak a kelt tészta az én asztalom. 
A receptben megadott mennyiség egy normál méretű kuglófformához elegendő, én a kicsi formámba csak a tászta 2/3-át tettem bele, a maradékból rudacskákat sodortam, kettesével összecsavartam őket és feltekertem csigának. Mindenhogy nagyon finom lett. Az aszalt vörösáfonyától pedig ünnepivé is vált.:)


Hozzávalók:
500 gr liszt
csipet só
2 dl tej
40 gr friss élesztő
80 gr olvasztott vaj
80 gr porcukor
1 egész tojás+1 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja
50 gr étcsokicsepp
50 gr aszalt vörösáfonya


Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk.
2. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a sót, hozzáadjuk az olvasztott vajat, a maradék cukrot, az élesztős tejet, a tojásokat és összegyúrjuk. Mikor már hólyagos a tészta és elválik az edény falától és a kezünktől is, letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük. ( kb. félóra)
3. A megkelt tésztát átgyúrjuk és kettévesszük: egyik felébe belegyúrjuk a csokicseppeket, másik felébe az aszalt vörösáfonyát.
4. A tésztákból kis gombócokat formázunk és felváltva belehelyezzük a gombócokat a kivajazott kuglófformába. Kb. félig legyen a forma, hiszen nagyon meg fog kelni. Én 2 sorba tettem a gombócokat.
5. A kuglófot toljuk 160 fokos hideg sütőbe, így amíg a sütő bemelegszik, tud kelni a kuglófunk.Helyezzünk a tepsi alá egy lábas vizet, a gőzben még puhább lesz a kalács és nem szárad ki.
Kb. 30 percig süssük, amíg piros nem lesz a teteje ( ami majd ugye az alja lesz) , tűpróbát végezhetünk.





Megjegyzések