Klasszikus Néró aprósütemény

Gyerekkorom egyik kedvenc aprósütije ez, elmaradhatatlan lakodalmas klasszikus és nálunk a falubeli ABC-ben kilóra lehetett venni. Tudjátok, a pult mögött egy nagy kartondobozban zsírpapír és abban a sok-sok pici néró. Egészen idén februárig fogalmam sem volt, hogy ezt Nérónak hívják, de akkor Nyammm Zsófival elmentünk egy Farkas Vili-féle aprósüti tanfolyamra, ahol szembesültünk vele, hogy a nagy kedvencnek neve is van, ő a Néró. Azóta készülök megsütni, de mindig elmaradt. Most viszont várom a nővéremet hétvégére, macaronozni készülünk, gondoltam öregítek pár tojásfehérjét, mire jön, és mivel ehhez a sütihez csak sárgája kell, az viszont sok, gondoltam, legyen, megsütöm a Nérót.
Vannak különféle változatai, ahol 1 sárga és 1 kakaós korongot ragasztanak össze, sőt sárga-rózsaszín párost is láttam már, de ez az igazi klasszikus, a sárga-sárga. Anyu házi baracklekvárjával nagyon tuti. Igazán puha másnapra lesz, de gondolom a másnapot nem sok helyen éri meg ez a süti...
Én most Limara receptjét használtam, nem számoltam, kb. 30-40 összeragasztott pár lett belőle.


Hozzávalók:
5 tojássárgája
30 dkg liszt
16 dkg porcukor
25 dkg vaj / margarin
1 citrom reszelt héja
késhegynyi vanília esszencia

sárgabaracklekvár
2 kocka étcsoki


Elkészítés:
1. A vajat a porcukorral habosra keverjük. Egyenként hozzádolgozzuk a tojássárgákat majd mehet hozzá a citromhéj, a vanília és végül a liszt.
2. Habzsákba töltjük a masszát és sütőpapíros tepsire kis gömböket nyomunk. Hagyjunk helyet köztük, kissé terülni fognak.
3. 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük őket.
4. A kihűlt nérókat baracklekvárral összeragasztjuk, sütőpapíros tepsire ültetjük őket és olvasztott csokival áthúzzuk a tetejüket. Én most még ehhez is temperáltam a csokit, hogy szebb legyen.:)
Tegyük jól záródó dobozba és másnapra még finomabb, még puhább lesz.:)





Megjegyzések

  1. Már rég jártam nálad és látom nem tétlenkedtél, fantasztikusak a receptek.
    Ez a kis teasütemény is nagyon klassz !!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nincs olyan ember a földön, aki nem szeretné ezt a fincsi süteményt! Én imádom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, jöhet kilószámra :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése