Narancsos-mascarponés mogyorótorta

Ójajjj nekem, mostanában valami baj van vagy velem, vagy a kamerával, de 200-ból 220 kép homályos.Na jó, nem is töltök el annyi időt fotózással,mint amennyit eltölthetnék, de valljuk be, más dolgom is van. Járok dolgozni is, meg edzeni is ( höhöhö, khmmmm.), na mindegy. Nézzétek el, hogy a képek fele, azaz 2 telefonnal készült, ilyet sose csináltam még, most is csak azért,mert ma érkezett meg az új csodaszép telefóniám.:)
Amúgy a torta az a kategória, aki egészben jól mutat, felszelve már kevésbé, így aztán csak egészben lett róla kép. Aki szeretné tudni milyen a belseje, javaslom dobja össze,mert ilyen ízorgiát rég hoztam már létre!Iszonyatosan finooooooooom! Az alapötlet nem az én vörös fejemből röppent ki, hanem a Baking Heaven magazin legfrissebb, még ropogós számából, de én a málnalekváros-bailey's-es ( hülye angolok, ezt a kettőt hogy rakták össze?:) töltelék helyett kicsit ősziesre vettem a figurát, ez lett a vége. 10 pontot adok magamnak, nagyvonalú vagyok ma.


Hozzávalók:
18 cm-es tortához:

A mogyorós lapokhoz:
3 tojásfehérje
175 gr kristálycukor
90 gr durvára tört, héjas mogyoró
fél narancs reszelt héja

A krémhez:
250 gr mascarpone
285 ml tejszín ( itt ennyi van egy dobozban, mehet bele 3 dl is)
5 csapott ek. porcukor
fél narancs reszelt héja
fél narancs leve

Tetejére:
10 gr tört mogyoró
narancsszeletek, narancshéj



Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 190 fokra, a tortaforma aljába sütőpapírt teszünk. ( Én a biztonság kedvéért még formaleválasztó spray-vel is befújtam.)
2. A mogyorót héjastól késes aprítógépbe ( vagy egy erős turmixgépbe) tesszük, és annyira törjük össze, hogy apróbb és kicsit nagyobb mogyidarabok is maradjanak benne. Akinek van mozsara, abban talán még jobb.
3. A tojásfehérjét habbá verjük, mikor már kezd keményedni, evőkanalanként hozzáadagoljuk a kristálycukrot. Mikor már vágható, fényes masszát kaptunk, hozzáadjuk a narancshéjat és beleforgatjuk a mogyorót. A masszát ketté vesszük, 2 db lapot sütünk belőle: egyenként 30 percig sütjük a mogyorós pavlovákat, hagyjuk a formában kihűlni kicsit, majd óvatosan lehúzzuk róluk a sütőpapírt.
4. A krémhez a mascarponét robotgépbe tesszük és simára dolgozzuk. Hozzáadjuk a tejszínt ( folyékony állapotában, nem habbá verve, együtt verődik majd fel a mascarponéval), apránként a porcukrot, a narancslét, narancshéjat. Addig dolgozzuk, míg kenhető, vastag krémmé nem verődik.
5. Már csak össze kell állítanunk a tortát: alulra helyezzünk egy mogyorós lapot, erre kenjük a krém felét. Erre tegyük a másik lapot úgy, hogy ami sütéskor az alja volt, az most a teteje legyen, tehát a sima felével felfelé. Kenjük rá a maradék krémet, a tetejét körben szórjuk meg tört mogyival és díszítsük narancsszeletekkel.




Megjegyzések

  1. Finom lehet:) szeretem az ilyen rusztikus tortácskákat
    Juditka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Juditka, a dekorálás nem az erősségem, így általában rusztikusak, de finomak a tortáim :D

      Törlés

Megjegyzés küldése