A tökéletes rakott krumpli

Sokadszorra szerepel a blogon, de csak azért, mert a kedvencem. Az abszolút, tuti befutó. A második képen látható mennyiség 2szeresét épp az imént burkoltam be, jelzem, este 9 van. Bilagit bekészítve. Mondjuk ebből éjfélkor vagy reggelire is lelkiismeret-furdalás nélkül tudnék enni. Mindig elcsodálkozom, hogy 4 végtelenül egyszerű alapanyagból hogyan lehet ilyen finom kaját létrehozni? Na de áldom, aki feltalálta a rakott krumplit. 
Vannak elvetemült receptek pirított baconnel,meg olvasztott sajttal. Nem!!!! 4 hozzávaló: krumpli, tojás, házikolbász, tejföl. Se több, se kevesebb.

Ha valaki engem rakott krumplival akar elképráztatni, annak fel kell kötni a gatyát,mert nem kis igényeim vannak:
1. Ne legyen száraz, fujtós.
2. Az 1. pontból következik, hogy irreálisan sok tejföl legyen rajta.
3. A krumpli legyen vékony karikákra vágva, így nem lesz fujtós. Borzasztó, mikor az ember egy üres krumplit talál, amin se tejföl, se tojás, de még egy kicsi kolbászzsír se.
4. Finom házikolbi, olyan fajta, aminek jóóóól kisül a zsírja és nem szárad ki, nem lesz rágós.
5. Sok-sok tojás, jól szétmorzsolva, hogy külön legyen a sárgája és a fehérje.
Őőőőő, ennyi :) Önként jelentkező, aki szeretne nekem rakott krumplit készíteni?:)
Na lássuk én hogyan készítem :)


Hozzávalók:
1 kg közepes méretű krumpli
6 tojás ( lehet több, a minimum a 6)
5 dl tejföl 
csípős házikolbász 
só, bors


Elkészítés:
1. A tojást keményre főzzük, megpucoljuk, felkarikázzuk.
2. A krumplit megpucoljuk, felkarikázzuk és sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
3. Egy tepsiben elkezdjük az alkatrészeket rétegezni: alulra krumpli kerül, arra tojás, ezt picit sózzuk-borsozzuk, erre kerülnek a kolbászdarabkák ( nem karikák, csak úgy szétcsipkedve apró darabokra), erre vastagon tejföl, pici sóval.
4. Ezután ismétlünk: krumpli-tojás-só-bors-kolbi-tejföl-só.
5. Fóliával lefedjük és 200 fokos sütőben kb. 10 percig sütjük. Levesszük a fóliát, ha már látjuk, hogy a kolbi zsírja elkezdett kisülni, egy kanállal picit átkeverjük, hogy a tejföl összekeveredjen a kolbizsírral és még 5-10 percre visszatesszük a sütőbe-ezúttal már fólia nélkül.
Ne süssük túl sokáig,mert akkor a krumpli magába szívja a tejfölt és száraz, fujtós lesz a végeredmény.
Épp csak addig süssük,míg a tejföl átmelegszik és elkezd a kolbi zsírja kisülni.




Megjegyzések

  1. Na ez mindennek a teteje, és lelkiismeret furdalás nélkül, megetted és hagyod, hogy másnak meg folyon a nyáááááálaaaaa :DDDDD
    annyira régen ettem már ezt az ételt, hogy átszerveztük a holnapi ebédet, Te miattad :))))
    puszi Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök Évi, én bármikor átszervezek egy ebédet, ha a rakott krumpli is egy lehetőség :) Jó étvágyat hozzá :))) Puszi: Szofi

      Törlés
  2. Köszönjük, már alig várom, hogy kész legyen holnap:))
    Ma vacsira, csak, hogy tudd, a fincsi csúsztatott palacsintád volt elkészítve!!
    Ez valami álom finom volt. Nálunk mákos-vaníliás pudingos volt:)
    a facen láthatod a képeim közt:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmmmm, Zé nagy mákrajongó-meg palacsintarajongó is-úgyhogy biztos kipróbálom majd :)Viszont a képet nem látom :(

      Törlés
  3. Nnnnnnnnnnna, ha egyszer összejön már végre, hogy mindenki egy időben tartózkodik Magyarhonban, és eljöttök hozzánk, akkor rakott krumplival várlak majd titeket, mert pontosan így készítem én is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heniiii, nagyon jóóó :)Kíváncsian várom :)) de jóóóó nagy adag legyen-pofátlan vagyok tudom-de én ezt nem bírom abbahagyni :D

      Törlés

Megjegyzés küldése