Csőben sült karfiol & brokkoli



A minap hazaállítottam egy karfiollal, közöltem Zével,rántott karfiol lesz. Élek-halok érte. Zé elég hamar lebeszélt róla: csodálkozol, hogy nem fogysz, ha ilyeneket eszel?Hiába az edzés, ha este 10kor rántott cuccokat eszel...Igazából elismertem, hogy igaza van, lett is volna lelkiismeretfurdalásom este 10kor ilyesmit enni. ( Már odáig legalább eljutottam, hogy lelkiismeretfurdalásom van ha éjfélkor tortát eszek, régen erről szó sem volt.) Szóval aznap este Szofikának csőben sült karfiol volt a vacsora. És annyira-de annyira jó volt, hogy ma repetáztam. Mivel számomra a brokkoli és a karfiol két egyformán imádnivaló zöldség, a mai rakottba is együtt kerültek. Jajj de nagyon finom, büntetlenül zabálható ebéd is ez :) Amúgy Zé-féle húsimádóknak köretnek is tökéletes....


Hozzávalók:
25 dkg brokkoli
25 dkg karfiol
1 kis pohár ( 1,5 dl ) zsírszegény creme fraiche vagy tejföl
3 szelet zsírszegény sajt
só, bors
pár szál friss metélőhagyma


Elkészítés:
1. A brokolit, karfiolt megmossuk, rózsáira szedjük és lobogó sós vízben majdnem puhára főzzük, leszűrjük.
2. A zöldségeket egy tűzálló tálba tesszük, sózzuk-borsozzuk ízlés szerint, meglocsoljuk a tejföllel vagy creme fraiche-sel, tetejét beborítjuk sajttal és 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.
3. Tálaláskor friss metélőhagymával megszórjuk a tetejét.


Megjegyzések