Bonbonparádé 1.

Nnnna, belefogtam ma a bonbonozásba!!!!!!Volt egy kis sírás is,meg egy kis csapkodás, de másodszorra nekifutva megszülettek az első bonbonjaim:) 
Itt most nem fogok lépésről lépésre leírni mindent, csupán a tapasztalataimat osztom meg, mint első bonbonozó.
A temperálásról olvassátok el Praliné Zsuzsi írását.
Én szilikonos bonbonformát használtam, erről is részletesen ír Zsuzsi, én is az ő útmutatásait követtem.


** Én kezdésnek 10 darab bonbont készítettem, noha a formában amit vettem, 30 bonbonnak van hely, 6 különböző alakban. Szerintem 10-12 bonbonnál nem érdemes először többet készíteni,mert az ember még nemigen tudja mit hogyan kell, csak kapkodás lesz a vége,így jártam én is. 

** Elkezdtem a 30 csokihüvelyt elkészíteni. Már a hűtőben dermedtek, amikor úgy ítéltem meg, hogy elég vékony a burok, ezért úgy döntöttem, ráhúzok még egy réteget. A második réteg csokit nem sikerült olyan gyorsan eloszlatnom a 30 mélyedésben, mint az elsőt, így mire a végére értem, az elsőkben annyira megdermedt a csoki, hogy nem tudtam kicsurgatni. Ekkor bevágtam az egészet a hűtőbe, miután jól megdermedt, kiszedtem a csokit, elmostam a formát, alaposan megszárítottam  és újra kezdtem. Ekkor döntöttem úgy, hogy kezdésnek 10 bonbonka is elég lesz.

**A csoki temperálásnál azt a módszert választottam, amikor a csoki 2/3-át vízgőz felett felolvasztom, majd a maradékor hozzákeverem. Szerintem a temperálásom jól sikerült,mert egész fényesek lettek a bonbonkáim.

** Legközelebb tuti biztos, hogy gumikesztyűt húzok, amikor a bonbonokat kifordítom a formából és fotózom őket,mert a legkisebb ujjlenyomat is meglátszik rajta és ront az esztétikai értékén.

** Következő hibám a túl sok töltelék volt: nem tudtam szépen lezárni a bonbonokat, így recés lett a szélük. Kevesebb töltelék kell, tényleg maradjon pár mm a lezáráshoz, nem attól lesz szép és finom egy bonbon, hogy minél több benne a töltelék.

** Jó szolgálatot tesznek a szilikonos kütyük ilyenkor a konyhában: szilikonos kis lapátka, amivel kevergetjük a csokit, szilikon lap, amire a felesleges csokit lecsurgatjuk. Én még egy szilikonos kiskancsót is vettem, amiben olvasztani ( mikróban) is lehet a csokit és lehet belőle csurgatni. Ezeket könnyen elmoshatjuk, a szilikonos lapról pedig könnyen lefejthető a csoki, ha megkötött és újra temperálható.

Összességében nem keseredtem el, rosszabbra számítottam. Azt hiszem ideje feltankolnom csokiból,és indulhat a nagyüzemi bonbongyártás :)


Megjegyzések