Körtés-csokis clafoutis

Igen, eltűntem, jó 2 hétre. Otthon voltam kis hazámban és 2 hétig nem főztem, Anyuci és a nővérem finom főztjeit élveztem. 
Visszatérvén a ködös Albionba azonban nagy elhatározásra jutottunk Zével: letesszük a cigit. Ami nálunk nagyon nagy szó, mivel jó 10 éve elég kemény dohányosok vagyunk mindketten. Illetve voltunk :) Mert tegnap délután Ferihegyen elszívtuk az utolsót. 
A mai napom ebből kifolyólag elég rosszul telt, még kávét sem ittam. Lődörögtem egész nap itthon, próbáltam magam lefoglalni amennyire csak tudtam-sajnos legfőkébb evéssel.
Vacsorára fokhagymás-tejfölös csirkét készítettem, desszertnek pedig ezt a csodás körtés-csokis clafoutit.
2 szeletet már vacsora előtt sikerült belőle betolnom, úgyhogy most jöhet az edzés :)


Hozzávalók:
22 cm-es piteformához

3 db körte
3 egész tojás
75 gr cukor
60 gr liszt
75 gr étcsoki, apróra törve
250 ml tej
vaj, a forma kikenéséhez


Elkészítés:
1. A piteformát kivajazzuk, a sütőt 180 fokra előmelegítjük.
2. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, beleszitáljuk a lisztet, végül hozzáadjuk a tejet és simára dolgozzuk. Majdnem palacsintatésztát kapunk, csak szóda nélkül.:)
3. A körtéket meghámozzuk, kivesszük a csumájukat és vékonyra felszeljük.
4.  A körteszeleteket a piteforma aljára helyezzük, rászórjuk az apróra tört étcsokit majd óvatosan ráöntjük a tésztát.
5. Előmelegített sütőben kb. 45 percig-1 óráig sütjük. Ha barnul a teteje, borítsuk le  alufóliával.
6. Melegen-hidegen is finom, fagyival, tejszínnel, tejszínhabbal, isteni!!!



Megjegyzések

Megjegyzés küldése