Zserbótorta


Már készen volt az összes süti, amit beterveztem Karácsonyra, de csak nem nyugodtam tegnap délután, napok óta kattogtam a zserbón, hogy csak kellene az is...Hát lett is, életem első zserbója és annyira de annyira katarktikus gasztroélmény volt, hogy megettem egy szeletet és meredtem magam elé, hogy úúúúristen, ezt én csináltam. A csoki ultragáz a tetején, DE a Jézuska a csokihőmérőt csak később hozta :)
Erika tette bele a bogarat a fülembe a zserbóval és az ő kis csini tortazserbói ihlették a kör alakú zserbótortát a hagyományos forma helyett. Remek!!!!!!Boldog Karácsonyt mindenkinek :)


Hozzávalók:
kb. 20 cm-es tortaformához

A tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
40 ml tej
7 gr friss élesztő
1 tojássárgája
csipet só
csipet sütőpor
1-2 ek. porcukor
1 kk. cukor az élesztő felfuttatásához

A töltelékhez:
20 dkg darált dió
15 dkg porcukor
sárgabaracklekvár

A tetejére:
75 gr étcsoki
tejszín
pici vaj


Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk.
2. A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a porcukrot, sót, sütőport, tojássárgáját és az élesztős tejet és összedolgozzuk.
3. Levehető aljú tortaformát kivajazunk, kilisztezünk.
4. A tésztát átgyúrjuk ( nem kell keleszteni) és 5 egyenlő részre osztjuk. ( Egy egység 80 gr-os lett,lemértem.)A gömböket kör alakúra nyújtjuk és elkezdjük a tortát rétegezni.
5. A forma aljára kerül az első tésztalap, ezt megkenjük baracklekvárral, megszórjuk cukros dióval és újabb tészta következik. 5 réteg tészta lesz, 4 réteg töltelék. A tetejére tészta kerül.
6. Kb. félóráig kelesztjük.
7. 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütjük.
( Erika 40-45 percet ír, én sajnos nem is néztem az időt, amikor már barnul akkor készen van.)
8. Ha kihűlt, csokimázzal bevonjuk a tetejét.



Megjegyzések