Avokádós csokimousse

Figyelem, egy 5 perc alatt elkészíthető édesség következik! Erikánál láttam az avokádós csokimousse receptjét,és mivel nem is tudom, hogyan viszonyulok az avokádóhoz, hát gondoltam, miért ne, próbáljuk ki.Rendkívül érdekes, könnyű csokikrémet kapunk, amiben aztán se tojás, se tejszín,semmi mousse-os hozzávaló. Csak avokádó és kakaópor.És tényleg nem érezni az avokádó ízét. Csak egy kis adagot készítettem, próbaképp, de ha olcsón jutunk avokádóhoz, érdemes kísérletezni vele, fűszerek, narancshéj, esetleg likőrök hozzáadásával.

Hozzávalók:
2 db érett avokádó
2 ek. méz
2-3 ek. kakaópor
1 tk. vanília esszencia

Elkészítés:
1. Az avokádót mossuk meg, vágjuk félbe, vegyük ki a magját és kanalazzuk ki a húsát.
2. Turmixgépben vagy botmixerrel dolgozzuk össze a mézzel, vaníliával és a kakaóporral.
3.Kanalazzuk kis tálkákba és 1 órára tegyük hűtőbe.

Na de mi is az a mousse, milyen az igazi?
A könnyed, légies textúrájű hab karrierje a 18. századi Franciaországban kezdődött,ekkor született meg a mousse au chocolat.
A jó csokimoussehoz mindössze csokira, cukorra és tojásfehérjére van szükség, noha több recept említ tojássárgáját, tejszínt is.
Ha csokimousse-t készítünk, tejszín hozzáadásával lágyíthatunk a csoki karakterén anélkül, hogy túl sok cukrot tennénk bele.
A tojássárgája hozzáadása gazdagabb, teltebb ízt kölcsönöz a mousse-nak. A habot tovább dúsíthatjuk vajjal, még krémesebbé téve az állagát.

(Forrás: Mindmegette)


Megjegyzések

  1. Nagyon érdekesen hangzik! Majd mindenképpen kipróbálom egyszer :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kedves Bella, érdemes, mert az avokádó nagyon lágy, kellemes textúrát kölcsönöz ennek a desszertnek és még cukor sincs benne :) Én is fogom ezt az alapot variálni, biztosan!

      Törlés
  2. Erikánál is rácsodálkoztam már, és most ismét. Én is úgy vagyok az avokádóval, hogy nem is tudom. Ma épp vettem egyet. Azt hiszem megvan a sorsa:) Boldog Új Évet kívánok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése