Créme Brülée

Szombaton megérkezett a karamellizáló pisztolyom!Miután sikerült hozzá butángázt is nagy kínnal szerezni, tegnap méltóképp avattam fel a csodaketyerét: Créme Brülée-vel.Bevallom, én még nem is ettem soha ilyen desszertet, úgyhogy nem is tudom, magának a krémnek milyennek kell lennie, de amondó vagyok, hogy nem a legjobb receptet sikerült kiválasztanom. Legközelebb fele-fele arányban fogom tejjel és tejszínnel készíteni, nem csak tejszínnel, mint most.Arra viszont tökéletes volt, hogy a karamellpisztolyt felavassam, remek kis szerkezet, imádni fogom :)


Hozzávalók 4 kis adaghoz:

2,5 dl tejszín
100 gr cukor ( plusz  4 tk. a karamellhez)
3 tojás sárgája
1 tk. vanília esszencia

Egyéb: 4 db hőálló szufléforma ( ramekin)


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 150 fokra.
2. A tojássárgákat a cukorral és a vaníliával habosra keverjük, egészen addig, míg fehér színe nem lesz.
3. A tejszínt felforraljuk, majd kis lángon 5 percig rotyogtatjuk, folyamatosan kevergetve.
4. Ismét felforraljuk, majd félrehúzzuk. Folyamatos kevergetés mellett hozzácsurgatjuk a tojásos krémet.
5. Visszatesszük a tűzre és addig főzzük, míg el nem kezd sűrűsödni.
6. A krémet elosztjuk 4 szufléformában, amiket egy tepsibe állítunk.A tepsibe forró vizet öntünk,nagyjából annyit, hogy a formák feléig felérjen.
7. Előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük. Mikor kezd barnulni a teteje és kezd megszilárdulni a krém, de még remegős, kivehetjük. 
8. Hűtsük ki őket majd tálalás előtt 1-1 teáskanál cukrot szórjunk a tetejükre és karamellizáló pisztollyal karamellizáljuk rá.
(Karamellpisztoly hiányában a sütő grillfokozatán is megoldható a feladat.)






Megjegyzések

  1. Hosszú életet kívánok a pisztolynak, használd jó sokat! Én sem tudom milyen a créme brülée (de ha jól sejtem ez az égetett cukorkrém??? és akkor mégis ismerem:), de megkóstolnám ám!:))

    VálaszTörlés
  2. Köszi Lányok, ezentúl cukrászati tevékenységem alappillére lesz a pisztoly, imádnivaló kis kütyü :)

    VálaszTörlés
  3. A képek láttán nagyon finom lehet! Én gyakran kérek ilyet étteremben ha tehetem, de ilyen menő pisztolyom még nincs itthon:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése