Sült csirkecomb sajtos-petrezselymes burival


Nem jó ez így, hogy minden este 11-kor vacsorázunk...De rájöttem, hogy imádok főzni az egésznapos munka utána, megnyugtat, kikapcsol, és általában korgó gyomorral érek haza. Az étteremből.Meg arra is rájöttem, hogy melyik az a pontja a lakásnak, ahol még ilyenkor is tűrhető képeket lehet csinálni, ha az ember egy sütőpapírt állít be háttérnek.:)
Tegnap épp arról szóltam, hogy Z vagy krumplit vagy rizst kér köretnek. Ma nem kért, én választottam. Csak egy sima petrezselymes krumplit akartam, de aztán csak ráolvasztottam egy kis Cheddar sajtot is. És nem húztam le a krumpli héját. Mostanában rászoktam, hogy nem pucolom meg, sokkal finomabb a héjával együtt, nem beszélve arról, hogy mennyi értékes vitamint veszítünk el a krumplipucolással (na meg időt is, persze.)


Hozzávalók:
A húshoz:
9 db csirkecomb
só, bors
kakukkfű ( most sajnos csak szárított)
kb. fél deci olívaolaj
kb. 1 tk.fűszervaj-keverék

A körethez:
aprószemű újburgonya
fél csokor petrezselyem
diónyi vaj
reszelt sajt ( Cheddar)


Elkészítés:
1. A csirkecombokat megmossuk, sózzuk, borsozzuk.
2. Kevés olajat hevítünk egy serpenyőben és pár perc alatt mindkét oldalát elősütjük.
3. Ezután tűzálló tálba költöztetjük őket. A fűszervajat beleszórjuk az olívaolajba, elkeverjük és megkenegetjük vele az elősütött combokat.
4. Alufóliával lefedjük és 200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ha a hús puha, levesszük a fóliát és addig sütjük,míg ropogós nem lesz a bőre.
5. A burgonyát alaposan megmossuk, méret szerint kettőbe-négybe vágjuk.
6. Lobogós, sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
7. Hozzáadjuk a vajat, a petrezselymet, a reszelt sajtot, összeforgatjuk pár perc alatt és esszük!


Megjegyzések