Narancsos-mandulás sajttorta

Nem szoktam magyar "celebek" receptjeiből főzni. Egyszerűen nem és kész. Az olyan tévéműsoroktól is égnek állt a hajam még évekkel ezelőtt, mint Vacsoracsata meg Hal a tortán, ahogy a sok telefonos játékot vezető barbiebaba fakanalat ragad és úgy csinál,mint aki a konyha ördöge...Az egyetlen ami megmaradt bennem ezekből a műsorokból, az Ganxta Zolee szusija volt:)
Szóval amikor megláttam a Nosalty-n a "Készíts sajttortát Keleti Andreával" című cikkcímet, nemigen pörögtem fel, hogy húúúúúú, süssünk sajttortát Keleti Andreával, de izibe'...Aztán megláttam azt a képet, meg hogy narancs és mandula és karamellizált citrom, na, akkor azt mondtam, hogy rendben, én ma sajttortát sütök Keleti Andreával...:)


Hozzávalók egy 20 cm-es tortaformához:
35 dkg ricotta
4 tojássárgája
12 dkg cukor
fél dl narancslé
1 narancs reszelt héja
2 ek.őrölt mandula

A tetejére:
2 citrom karikákra vágva
12 dkg cukor
1,5 dl víz

Elkészítés:
1. Vajazzunk ki egy sütőformát vagy levehető szélű tortaformát.( Én utóbbiban készítettem.)
2. Egy keverőtálba borítsuk a ricottát, majd egyenként adjuk hozzá a tojássárgákat és keverjük simára.
3. Mehet bele a narancshéj, narancslé, cukor és végül a mandula is.
4. Öntsük a masszát a formába és 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt süssük készre.
5. Ha kész, zárjuk el a sütőt, kicsit nyissuk ki az ajtaját, és hagyjuk a sütőben kihűlni a tortát.
6. A citromot vágjuk karikákra és a cukorral és a vízzel egy kis lábasban vagy serpenyőben kezdjük el forralni.
7. Ha forr, vegyük kisebbre a lángot és folyamatos kevergetés mellett főzzük el a levét.
8. Keleti Andrea szerint 45 perc múlva elillan az összes folyadék és aranyló karamellbe burkolóznak a citromszeletek...Nekem ez több mint 1 óra elteltével sem történt meg, sőt megkockáztatom, több leve lett, mint előtte...Mivel indulnom kellett dolgozni,és le akartam világosban fotózni a tortát ( na meg megkóstolni is munka előtt:)), kikapkodtam a szétesett citromszeleteket a szirupból és ráhajítottam őket a tortára. Szóval nem karamellizálódott. Viszont én mondom, azzal a tömény citromízű cukorsziruppal meglocsolva a tortát.....Hűűűűűű. Tud valamit ez a Keleti Andrea :D


Megjegyzések

Megjegyzés küldése