Mignon hadművelet Vol 1.

Én ma nekiveselkedtem a Közös sütésnek.Azért vártam vele ilyen sokáig,mert 1 hétig kerestem a megfelelő receptet. Hát beletrafáltam. Sikerült egy olyan receptet kiválasztanom a Nosalty-ról, ahol egy rossz fondant recept volt belinkelve...De az ott található krém viszont nagyon jó, csak nekem a 20 mignonhoz rengeteg lett. A krémmennyiség akár 50 mignonhoz is elég.
Tehát ez volt az a Nosaltys recept.
És akkor most lépésről lépésre megosztom Veletek az én hadműveletemet, hogy Nektek már könnyebben menjen a Közös sütésre-meg nekem is,mert a versenyművem nyilvánvalóan nem ez lesz:)

Tehát 3 fő lépés:
1. Tészta
2. Töltelék
3. Fondant


1. Tészta elkészítése:
Láttam olyan recepteket ahol 2 lap volt, olyat is ahol 3. Szerintem 2 réteg tészta bőven elég. Ehhez 2 piskótalapot kell sütnünk, én 4 tojásból készítettem. Tehát a hozzávalók:
2x4 tojás
2x4 ek.liszt
2x4 ek. cukor

A fehérjét kemény habbá verjük. A sárgákat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a lisztet, majd óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjehabot. Sütőpapírral bélelt tepsiben ( az enyém kb. 35x24 cm-es) 180 fokon aranybarnára sütjük. Hasonlóképp járunk el a másik adag tésztával is, kivesszük a tepsiből és félretesszük.

2. Krém elkészítése:
Az alábbi krémmennyiség nyugodtan elég kb. 50 db mignonhoz, ha kevesebbet csináltok, annak megfelelően csökkentsétek az arányokat. Azért is jó ez a krém, mert egy alap vajkrém, amit aztán sokféleképp lehet ízesíteni, színezni.
Hozzávalók:
fél liter tej
60 gr vaníliás pudingpor ( 1,5 csomag)
15 dkg cukor
25 dkg Ráma
1 vaníliás cukor v. vanília esszencia

A szokásos módon megfőzzük a pudingot és hagyjuk kihűlni. Az edény tetejére tegyünk sütőpapírt, így nem fog bebőrösödni. A szobahőmérsékletű vajat robotgéppel dolgozzuk simára majd evőkanalanként adjuk hozzá a kihűlt pudingot és dolgozzuk csomómentesre.Türelem, jó sokáig kell keverni a krémet, én kb. 20 percig mixeltem és teljesen jó lett.

3. Fondant készítése
Itt most nem írom le én hogy készítettem, semmi értelme, mert az enyém nem lett használható. Viszont néhány nagyon jó linket ajánlok.
1. Farkas Vilmos mutatja be ezen a videón hogyan is készül az a bizonyos fondant, amit a mignon áthúzására használnak a cukrászok, Esterházy-torta és Puncstorta tetejére tesznek.Íme a video.
2. Szintén a Vili receptje alapján készült ez a leírás itt, itt lépésről lépésre képekkel illusztrálva láthatjuk, hogyan készül a fondant.

Nagyon fontos, hogy ECET kerüljön a cukorszirupba,mert az gátolja meg a visszakristályosodás folyamatát.
Akinek van kedve egy cukrászati infor olvasni a mignonról, az itt elérhető.

4. Összeállítás:
Én 3 féle mignont készítettem: citromost, málnást és kávést. Egymásra tettem a 2 piskótalapot és 3 részre vágtam ( citromosból 8 db lett, málnásból is 8 db, kávésból 4 db).A krémből kivettem 3 résznyit.
Citromos mignon: a krémhez egy kis citromlét adtam, jól elkevertem. Az alsó piskótára locsoltam egy kicsi citromlevet, megkentem a krémmel és rátettem a tetejét.
Málnás mignon:Az alsó piskótát vékonyan megkentem málnalekvárral, erre tettem a krémet, végül rácsuktam a tetejét.
Kávés mignon: az alsó piskótát vékonyan lelocsoltam ( ecsettel is rá lehet kenni) egy kis frissen lefőzött kávéval, erre jött a krém, majd a másik piskótaréteg.
Be a hűtőbe, hogy megkössön kicsit a krém. Ezután négyzet vagy rombuszalakúra vágjuk és jön a bevonás.
A fondantot lehet színezni, a barnát kakaóporral, a sárgát folyékony ételfestékkel, a pirosat ételszínező pasztával színeztem. ( Talán még utóbbinak lett a legelfogadhatóbb az állaga, ezt sikerült úgy bemártani, hogy be is fogja a sütit.)
Amúgy kritikán aluli,mert visszakristályosodott a fondant, beszívta a tészta és ropog a cukor a fog alatt, ami az egyik legvissataszítóbb gasztroélmény számomra.

Kedveseim, egyenlőre ennyit tudtam segíteni, ha még valami eszembe jut, természetesen bővítem a felhozatalt, Nektek meg sok sikert :)

Megjegyzések

  1. Szia Szofi!
    Nézz be hozzám, szeretnék egy díjat átadni :)
    Nagyon jó ötlet ez a közös sütés, a következőbe szerintem én is beszállok :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése