Lazacos-fokhagymás rizs

Szombat este. 10 óra. Úgy ennénk valamit, de főzni már mégse kéne ilyenkor.De van üres rizs a hűtőben még tegnapról,majd azt felturbózom valamivel, szigorúan 3 perc alatt. Egy pillanattal sem tartott tovább.


Hozzávalók:
főtt rizs
10 dkg apróra vágott füstölt lazac
fél deci tej
fél deci tejszín
diónyi vaj
só, bors
2 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
1. A főtt rizst tegyük egy lábasba, öntsük rá a tejszínt és a tejet, forraljuk össze.
2. Sózzuk, borsozzuk, reszeljünk bele 2 gerezd fokhagymát, dobjunk bele egy diónyi vajat.
3. Főzzük addig, míg krémes állaga nem lesz. ( kb. 2 perc)
4. Egy tálkába ( én most szufléformába) rétegezzük a rizst és a lazacot.
5. Egy határozott mozdulattalk borítsuk egy tányérra és HAMMM!!!

Jobb esetben köretnek tudom elképzelni, de tűzoltásképp megteszi egy szombat éjszakai nasinak is :)



Megjegyzések

  1. Tetszik az ötlet, legközelebb ha főzök rizst kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  2. Önmagában is megállja a helyét, ha nem annyira farkaséhes az ember, de köretként nyilván még jobb, remélem Neked is ízleni fog!:)

    VálaszTörlés
  3. Én is szoktam ilyet, csak én nem teszek bele tejszínt.

    VálaszTörlés
  4. Hanem megy bele rizs, reszelek bele 1 db sárgarépát és ezeket együtt sós vízben megfőzöm együtt. Amíg fől addig grill serpenyőben meg sütöm a lazacot vajban, fokhagymával össze keverve. A végén az egészet össze keverem a rizzsel. Nagyon finom. Én nem mindig szoktam hozzá feltétet készíteni, hanem általában csak így simán szoktam enni. De persze ízlések és pofonok 😊

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése