Narancsos-fahéjas kardamomos trüffel

Ahogy ígértem, haladok a Michel Roux könyvvel. Most egy ideig tuti,hogy csak onnan csinálok édességet. És jelentem, beleszerettem a trüffelbe. Nagyon durván finom. Igaz, hogy macerás, de esküszöm megéri.És hát Karácsonyi ajándéknak sem utolsó.Egy szép kis dobozkában. Ezt most én is ajiba viszem. Íme a Michel Roux-féle alap csokitrüffel recept, amit én most narancshéjjal, fahéjjal és kardamommal turbóztam fel. 


Hozzávalók: kb. 30 darabhoz:
225 gr étcsoki ( minél magasabb a kakaótartalma, természetesen annál jobb)
75 ml tejszín
112 gr vaj
2 cl konyak / Grand Marnier/Armagnac
További 100 gr étcsoki
cukrozatlan, keserű kakaópor
1 narancs reszelt héja
késhegynyi őrölt fahéj
késhegynyi őrölt kardamom

Elkészítés:
1. 225 gr étcsokit vízgőz felett felolvasztunk. ( Az alsó edénybe csak kevés vizet tegyünk, hogy a felső edény, amiben a csoki van, ne érjen bele a vízbe.)
2. Adjuk hozzá a tejszínt és a vajat és kis lángon addig kevergessük, amíg egynemű nem lesz. Adjuk hozzá a fahéjat, kardamomot, reszelt narancshéjat.
3. Tegyük félre kb. 1 órára, hűvös helyre, amíg kicsit meg nem szilárdul.
4. Mikor kissé szilárdul, de még nem kőkemény, töltsük zacskóba, aminek vágjunk lyukat a végére és egy sütőpapírral bélelt gáztepsire nyomjunk kis gombócokat.
5. Újabb 1 órára tegyük félre hűvös helyre ( akár hűtőbe is), várjuk meg, míg teljesen megköt.
6. Olvasszuk fel a maradék 10 deka csokit vízgőz felett, egy villa vagy fogvájó segítségével egyenként forgassuk meg benne a gömböket majd rögtön hempergessük meg a kakaóporban.
7. Tegyük őket rácsra és várjuk meg, míg teljesen megszilárdulnak. (Újabb 1 óra, grrrr....:))
Aztán fogyasszuk!!!Amennyi csak belénk fér!Vagy ajándékozzuk:)



Megjegyzések