Fűszervajas lazac


Ma volt az én Életem 25. szülinapja. Mivel a desszert elkészítése 7 órát vett igénybe és finoman szólva sem alakult a várakozásaimnak megfelelően, így csak egy gyorsan elkészülő vacsit választottam mellé. Ezért szeretem a lazacot: igazán ünnepi étel,mégis pikk-pakk megvan.
Legutóbbi hazalátogatásunkkor Erácska barátnőmtől kaptam többek közt egy "Fűszervaj" keveréket is. Már volt alkalmam használni,ma is elővettem.:) Nagyon fincsi, könnyű kis vacsi lett a "súlyos" torta előtt. Bocsánat, a torta is idézőjeles. Akár duplán is...

Hozzávalók:
fél kiló lazacfilé
fél kiló baby krumpli ( roppant elegáns név:)
fél cukkini
fűszervaj-keverék
vaj

A sajtmártáshoz:
diónyi vaj
1 ek. liszt
tej
4 szelet sajt ( gouda-t használtam)
só, bors, őrölt szerecsendió

Elkészítés:
1. A krumplit megmossuk ( megpucolni nem szükséges) és hosszában négybe vágjuk. A cukkinit felkarikázzuk.
2. A felolvasztott vajat összekeverjük a fűszerkeverékkel és jó bőven meglocsoljuk vele a cukkinis krumplit.
3. Fólia alatt 180 fokon puhára sütjük. ( Kb. 30-40 perc)
4. A lazacot megmossuk és szép szeletekre vágjuk. ( Nekem 6 szelet lett). A bőrével felesleges kínlódni, ha megsült, pillanatok alatt le lehet húzni a halról.
5. A szeleteket egyenként alufóliába csomagoljuk, 1-2 kávéskanálnyi fűszervajjal meglocsoljuk. Bedobjuk a sütőben a tepsi mellé. Kb. 20-25 perc alatt kész van.
6. A sajtmártáshoz egy besamelt készítünk: diónyi vajat hevítünk egy lábasban, rászórjuk a lisztet és addig keverjük,míg elválik az edény falától. Kézi habverővel folyamatosan kevergetve hozzáadjuk apránként a tejet, sóval, borssal, őrölt szerecsendióval fűszerezzük. Kislángon addig forraljuk,míg sűrű nem lesz. Beledobjuk a sajtot is, és addig keverjük,míg el nem olvad benne és teljesen homogén nem lesz.
Az elkészült lazacot a fűszervajas zöldséggel és sajtmártással tálaljuk.

Megjegyzések