Epres Pavlova torta


A blog 1 éves szülinapja alkalmából Közös sütést hirdettem.Bárki játszhat szombatig, csak csatlakozni kell a Blog facebook csoportjához és feltölteni a megadott recept alapján elkészített Pavlovát.:)
Én ma délután csináltam meg és mivel ennek a drága tortának a sütőben kell kihűlni,nekem meg el kellett mennem dolgozni, nem tudtam befejezni csak most, éjjel 11-kor. Az még hagyján, hogy befejezni csak most tudtam, de sajnos megkóstolni is. Azért 2 nem éppen átlátszó szelet lecsúszott...Ki se számolom hány kalória van benne, lévén, hogy majdnem az egész süti csak cukorból áll. De sebaj. Legalább megtudtam, hogy a macaroon, a tartlet, a skolebröd után mostmár a Pavlova tortával is szerelembe este. Ha valakinek nincs kedve a fenti linkre kattintani a receptért, bemásolom ide is.:)


Hozzávalók:

4 nagy (120 gr) tojásfehérje
200 gr kristálycukor ( aprószemcsés, ha lehet)
fél tk. vanília eszencia
1 tk. ecet
fél ek. kukoricaliszt

A tetejére:
240 ml tejszín
20 gr kristálycukor
fél tk. vanília eszencia
friss gyümi: kiwi. eper,málna, áfonya, banán, barack, ananász, BÁRMI:)



Elkészítés:

1. Melegítsük elő a sütőt 130 fokra és helyezzük a rácsot középre.
Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral,aminek a közepére egy 18 cm átmérőjű kört rajzoljunk.Fordítsuk meg a papírt, így a jelölés az alján lesz.
2. Mixerrel kezdjük el felverni a tojásfehérjét közepes fokozaton. Evőkanalanként adagoljuk hozzá a cukrot és magas fokozatos verjük tovább, amíg csillogó,fényes, sűrű nem lesz a massza.
3.Adjuk hozzá a vaníliaeszenciát is.
4. Szórjuk a tojáshab tetejére a kukoricalisztet és az ecetet majd egy-lehetőleg szilikonos-lapáttal óvatosan forgassuk bele.
5. A papírra rajzolt körön belülre halmozzuk a tojáshabot óvatosan úgy, hogy a széle kicsit magasabb legyen,mint a közepe.
6. Süssük kb. 60-75 percig vagy addig míg a széle nem lesz száraz és halvány krémszínű nem lesz.Kapcsoljuk le a sütőt, kicsit nyissuk ki az ajtaját, és hagyjuk a tortát a sütőben kihűlni.
7.A tejszínt a vanília eszenciával és a cukorral kemény habbá verjük, a Pavlova közepén található mélyedésbe kanalazzuk és friss gyümölccsel díszítjük. 




A torta névadója: Anna Pavlova:)

Megjegyzések

  1. Ez nem igaz!!! Bármihez fogsz,Neked minden sikerül!!!Nagyon ügyes vagy, szép lett!!!A kalóriákkal meg ne foglalkozz!!Puszi

    VálaszTörlés
  2. Így van!Én már a kelt tésztánál megbuktam....ennek neki se merek fogni!

    VálaszTörlés
  3. Jajjj Mohi, ha jól tudom, tegnap kellett volna elkészítened :))HAJRÁ!!!
    Édesanya: köszönöm:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése