Red velvet Whoopie pie


Most egy kicsit félretettem a macaront. Legutóbb egész tűrhetően sikerültek azok a példányok, amiket a szülinapi tortámra tettem rá. Azt még fel sem tettem,mert a torta maga borzasztóan el lett rontva. De jobban belegondolva, szerintem nagyon szép volt, szóval lehet, hogy pár képet feldobok róla, szigorúan recept nélkül:)
Mikor tegnap este megláttam ezeket a gyönyörű Red Velvet whoopie-kat, tudtam egyből,mi lesz a mai program. Az a jó ebben a whoopie-ban, hogy semmi extra és drága alapanyag nem kell hozzá, nem úgy,mint a macaronhoz. Úgyhogy nekiláttam. Jelentem, azért ez sem könnyű. Legközelebb kicsit vastagabb csigákat kell nyomni a sütőpapírra,mert elég kis alacsonyak lettek a whoopie-jaim. Na meg persze nem redek, hanem pinkek, dehát mindegy is, akár zöld is lehetne:)) 


Hozzávalók:
75 gr puha margarin
125 gr kristálycukor
1 tk. vanilia eszencia
fél tk. sütőpor
175 gr liszt
50 ml író
késhegynyi piros/pink ételszínező paszta

A krémhez:
50 gr Philadelphia ( vagy más) krémsajt
30 gr puha margarin
fél tk. vanilia eszencia
225 gr pocukor, plusz a díszítéshez


Elkészítés:
1.Melegítsük elő a sütőt 180 fokra és béleljünk ki pár tepsit sütőpapírral.  Én 150 fokon sütöttem,mert az első adagnak,amit 180 fokon sütöttem,megbarnult hamar a széle.
2.Keverjük habosra a vajat a cukorral, majd adjuk hozzá a tojást, a vanilia eszenciát, a sütőport  és az ételfestéket is.
3.Ezután felváltva adjuk hozzá folyamatos keverés mellett a lisztet és az írót. A liszttel kezdjünk és az legyen az utolsó is, amit hozzáadunk. Ne keverjük túl a masszát, mikor egynemű, akkor kész.
4. Töltsük habzsákba / zacskóba, kb. 1 centis lyukat vágjunk a zacskó végére és kb. 3 centi átmérőjű csigákat nyomjunk a sütőpapírra. Ez a lépés totál macaroon. Kb. 3 centi távolságra nyomjuk őket egymástól, mert a macaronnal ellentétben ez nem csak felfelé, hanem kicsit oldalirányban is terjedni fog.
5. A recept szerint 14 percig süssük, de én mondom, nem kell neki annyi. 180 fokon 14 perc alatt ezek a szerencsétlenek szénfeketék lesznek!!!!!!Én 150 fokon kb. 8 percig sütöttem őket. Álljunk állandóan a sütő mellett és legyünk készenlétben. Mikor kezdenek felpuffadni, akkor kezd jó lenni.
6. Várjuk meg, hogy kihűljön és óvatosan húzzuk le őket a sütőpapírról. Nekem nagyon könnyen lejöttek, szinte maguktól leváltak:)

A krém hozzávalóit keverjük csomómentesre, habosra, és a kihűlt whoopie-kat ezzel ragasszuk össze.


Megjegyzések