Epres túrókrémmel töltött rakott palacsinta


Ez valami istenien sikerült. A legutóbbi szabadnapomon a Szivem azzal állt elő, hogy akkor palacsinta...Hát persze húztam a számat rendesen, mert a francnak volt kedve szabadnapon 1,5 óráig palacsintát sütni. Rájöttem, hogy a palacsintasütés nem az én idegrendszeremnek és türelmemnek való. Legalábbis az a mennyiség nem, amit az én uram képes magába burkolni. Na jó, de akkor valami fullosat,és Te sütöd a palacsintát. Az uram belement. Szó nélkül kikeverte a palacsintatésztát és tisztességgel kisütötte őket az utolsó darabig. Én csak kikevertem a krémet és töltögettem a palacsintákat. Ennyi:)
A recept a Nosalty-ról,mert már rég főztem-sütöttem onnan.

Hozzávalók:
palacsintatészta( nem részletezem, mindenkinek megvan a maga receptje, kisütünk kb. 15 db palacsintát a szokásos módon)
A krémhez:
25 dkg túró
5 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
40 dkg eper
vanilia aroma ( nálam ez kimaradt)
3 tojás
5 dkg porcukor ( igen, mégegyszer 5 dkg)

Elkészítés:
1.Az epret megmossuk, lecsepegtetjük, kis kockákra vágjuk.
2.A túrót 5 dkg porcukorral, a 3 tojás sárgájával,citromhéjjal összedolgozzuk.
3.A tojásfehérjéket a másik 5 dkg porcukorral kemény habbá verjük.
4.A tojásfehérjét óvatosan beleforgatjuk a túrós masszába majd hozzáadjuk az epret is.
5.Ezzel a töltelékkel töltjük meg a palacsintákat és egy tepsiben egymás mellé sorakoztatjuk őket, 2 emelet magasan.
6.Előmelegített sütőben 180 fokon alufólia alatt 20 percig sütjük őket.
Tálaláshoz bármi: csokiöntet, tejszínhab, vaniliasodó, custard... Mi citromszósszal ettük.Elég komoly volt:)

Megjegyzések