Kávés-csokis cupcake


A napokban jutottam el Linda Lomelino blogjára. A svéd bloggerlány minden egyes receptjére csorgott a nyálam, ahogy jönnek sorban a blogon, úgy  meg is csinálnám mindet egytől egyig. Az ételfotóiról ne is beszéljünk, azok már mesterszintűek.
Habár a receptek svédül vannak,minden egyes bejegyzésnél megtalálhatók a receptek angolul is,hál'Istennek.
Elsőre ezt a kávés-csokis cupcake-et választottam ki.Habár kinézetre az enyéim fényévekre vannak a Linda cupcake-jeitől, de mondhatom, hogy tökéletes a recept. A legeslegtutibb csokis cupcake tészta recept,és hát a tetején lévő csokifrosting is megér egy misét.


Hozzávalók 12 db cupcake-hez:

A tésztához:
75 gr vaj
1 tk. vanília esszencia
3 dl liszt
1 dl holland kakaópor
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
2,5 dl cukor
1 tojás
1 dl erős kávé
1,5 dl író vagy natúr joghurt

Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 175 fokra, muffinsütőt béleljük ki papírral vagy használjunk szilikonos formát.
2. A vajat olvasszuk kézmelegre és adjuk hozzá a vanília esszenciát.
3. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a kakaóport, a cukrot, a sütőport és a szódabikarbónát, alaposan keverjük el.
4. A tojást keverjük el a joghurttal/íróval, adjuk hozzá a kávét, az olvasztott vajat, majd keverjük hozzá a száraz anyagokat is. Addig mixeljük,míg teljesen sima, viszonylag híg masszát nem kapunk.
5. Kanalazzuk a masszát a muffinformákba ( 2/3-ig) és előmelegített sütőben 17-20 perc alatt süssük készre. Tűpróbát végezzük.


Hozzávalók a frostinghoz:
( Figyelem!!Alábbi mennyiségnek a fele is elegendő 12 cupcake-hez, most az eredeti receptet adom közre,de nekem a krém kb. fele megmaradt, úgyhogy nyugodtan felezzük ezt az adagot!)

200 gr étcsoki ( magas kakaótartalmú)
300 gr puha vaj
3,5 dl porcukor
1,5 dl holland kakaópor
2 ek. presszókávé
fél tk. vanília esszencia

Elkészítés:
1.Az étcsokit vízgőz fölött vagy mikróban olvasszuk fel. Ha mikrózzuk a csokit, akkor percenként vegyük ki, kavarjuk át. Soha ne tegyük be  1 percnél hosszabb időre,mert megéghet a csoki.
2. A vajat keverjük simára, adjuk hozzá apránként a porcukrot, a kakaóport.
3. Ha már sima a massza,mehet hozzá a kávé, a vanília és végül az olvasztott csoki.
4. Felhasználás előtt tegyük kb. félórára hűtőbe, hogy könnyebb legyen vele dolgozni.
5. Csillagcsővel ellátott habzsákba töltve vagy habkártya segítségével díszítsük a cupcake-eket.






Megjegyzések

  1. Linda lesz a példaképünk:)

    VálaszTörlés
  2. Most látom először a blogot az új fejléccel! Nagyon-nagyon tuti lett :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Heni, nekem is ez tetszik legjobban az eddigiek közül!Hiába, a nővérem érti a dolgát :))

      Törlés
  3. Szofi ez brutál jól néz ki. Gyönyörűek lettek! Linda blogja nagyon tuti , én is nézegettem....No de lassan mi is arra a szintre jutunk!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, köszi, a frosting lehetett volna sötétebb, de ízre remek volt!!!!!!Bárcsak ott tartanék már,mint Linda.:)

      Törlés
  4. Nagyon cukik a cupcakek, a frosting is csudajol hangzik! Én is benézek Lindahoz, ha nektek ennyire bejön:)Az új dizájnod is nagyon édes! Bár mindig akartam mondani, hogy amint belépek hozzád elkezd folyni a nyálam attól a málnás csokis pitétől/tortátol a fejlécedben:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, pedig a málnás-csokis pite nem is a saját sütim volt:) De most itt a nyár, ez a világos design pillanatnyilag jobban bejön nekem:)Lindához mindenképp nézz be, érdemes!!Puszi!

      Törlés
  5. Úristen, mondtam én h te vagy a muffin-cupcake királynő:) Istenien néz ki! Lindát meg se nézem így már:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése