Havas fenyőfa- narancsos csokis bucikból - tejmentes

Az ünnepi készülődésre hoztam egy karácsonyi hangulatú kelt tésztás édességet. Egy korábbi receptem, a vegán narancsos-csokis buci alapján készítettem, de ez most nem vegán, mert lekentem tojással a tetejét. Ez el is hagyható (akkor nem lesz fényes a teteje) vagy meg lehet kenni növényi tejjel is a bucikat sütés előtt és akkor teljesen vegán a süti.


Hozzávalók:
1 db fenyőfához 
500 g liszt
1/2 tk. só
100 g étcsoki, apróra törve ( vagy csokicsepp)
2 narancs reszelt héja
50 g olvasztott tejmentes margarin (pl. Liga)
80 g cukor
25 g friss élesztő
280 ml növényi tej (ezúttal rizstejet használtam)

Tetejére:
1 felvert tojás
jégcukor (Lidl-ben lehet most kapni)

Elkészítés:
1. Egy tálba mérjük a lisztet, sót, narancshéjat, aprított csokit, olvasztott margarint, a cukrot. A cukorból egy teáskanálnyit félreteszünk és a tejjel meglangyosítjuk. Felfuttatjuk benne az élesztőt majd összegyúrjuk, kidagasztjuk a tésztát. Letakarva duplájára kelesztjük.
2. 23 db gombócra lesz szükségünk, így a megkelt tésztát lemérjük és 23 egyenlő részre osztjuk. Nekem kb. 40-42 g-os bucik lettek. Egyenként kigömbölyítjük őket és a képen látható módon felpakoljuk fenyőfa alakban sütőpapíros tepsire.
3. Felvert tojással lekenjük a gombócokat, megszórjuk bőven jégcukorral és 200 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük.
TIPP:
A gombócokat akár tölthetjük is: tehetünk pl. mindegyik gombóc közepébe egy kocka étcsokit vagy akár lekvárt is, úgy már bukta jellegű lesz a fenyő.
Tálalás előtt a havas hatás érdekében porcukorral is megszórhatjuk.
Jó étvágyat hozzá!



 

Megjegyzések