Mézes puszedli

Mikor megláttam Juditkánál a mézes puszedlit, tudtam hogy kell, azonnal!Sosem hittem, hogy ez egy olyan valami, amit házilag is elő lehet állítani, illetve azt nem hittem, hogy a házi mézes puszi sarokba szorítja a boltit! Én most egy sima verziót készítettem, Juditka marcipánnal töltötte meg őket, Ildi Kokki pedig marcipánnal és mogyoróval, szuper ötlet mind a kettő!
Nagyon fontos, hogy a mázhoz a tojásfehérjét GŐZ FÖLÖTT verjük fel! Nekem ez most nem sikerült,mert nem működik a kézimixerem, az állóval pedig ezt nem lehet kivitelezni.:( Így én két soron mártottam a puszikat a mázba, mert az első után nagyon átlátszóak voltak és még így sem vagyok velük elégedett, de ez egyértelműen amiatt van, hogy nem vízgőz fölött vertem fel a habot! Viszont az íze kárpótol mindenért! Fémdobozban eláll, ajándéknak is szuper lehet, főleg Karácsony táján :)


Hozzávalók:
kb. 30 db puszedlihez

A tésztához:
30 dkg liszt
3 ek. méz
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
2 tojássárgája
3 ek. tejföl
1,5 tk. sütőpor
1 tk. rumaroma
késhegynyi vanília paszta
1 citrom reszelt héja
1 tk. őrölt szegfűszeg
1-1,5 tk.őrölt fahéj

A mázhoz:
2 tojásfehérje
15 dkg porcukor


Elkészítés:
1.A vajat a mézzel mikróban felolvasztjuk, langyosra hűtjük. Hozzáadjuk a tészta összes hozzávalóját és összegyúrjuk, folpackba csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.
2. A masszából kis gömböket formázunk ( én 20-22 gr-osra csináltam a puszikat) és sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket,a tetejüket picit ellapítjuk. Oldalra is fognak picit terülni, de inkább felfelé.
3. 180 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt süssük készre őket, épp csak addig, míg barnulni nem kezd a teteje. Semmiképp ne süssük ennél tovább,mert akkor kiszáradnak a puszik.
4. A mázhoz vízgőz felett verjük fel a tojásfehérjét a porcukorral, ebbe mártsuk egyenként a puszikat, tegyük őket sütőpapírra száradni. Pár nap vagy egy éjszaka alatt teljesen megszáradnak. Ezután fémdobozban tároljuk őket! Érdemes kipróbálni, maga a puszedli hamar megvan, inkább a mázazás az, ami macerásabb és időigényesebb, de abszolút megéri :)


Megjegyzések

Megjegyzés küldése