Szivárvány torta újra!


Még a nyáron készítettem egy Szivárvány tortát, csuda izgalmas projekt volt. Ráment ugyan egy teljes napom és a végeredmény azért pici kívánnivalót hagyott maga után. A héten újra nekiláttam, egy szülinapra készült egy kedves kollegának.:) A múltkori receptet használtam, mégis eszközöltem némi változtatást, így azt gondolom, a múltkorihoz képest fejlődött a projekt,bár 1 sarkalatos pont még mindig van.
Tehát amit sikerült javítanom:

1. Lényegesen lerövidítettem a projekt időtartamát oly módon, hogy sikerült beszereznem egy 10 darabos, eldobható, alufóliából készült tortaforma-szettet a megfelelő méretben ( 15 cm átmérő), így egyszerre 3 lapot tudtam sütni. Tehát a múltkori 6x25 perces sütési idő 2x25 percre rövidült, nem beszélve arról, hogy az egyes lapok közt várnom kellett pár percet, míg a tortaforma kihűl annyira, hogy el tudjam mosni és készülhessen a következő.Plusz időnyereség. És kevesebb mosogatnivaló.

2. A múltkor Philadelphia krémsajtos krémmel töltöttem meg, ami nagyon-nagyon fini, de nem adott kellő tartást a tortának. Ezért-és azért,mert most szállítanom is kell a tortát-a vajkrém mellett döntöttem. Igazi teavajból, igazi vaníliából meglehetősen finom, ja és ami a legfontosabb: betonkeményre köt. Fogyasztás előtt 1 órával érdemes a vajkrémmel töltött tortát kivenni a hűtőből, hogy kissé felpuhuljon a krém.

3. Most a dekorációra is picit nagyobb hangsúlyt fektettem: azt gondolom, ami ennél több ( ne adj isten színes krém vagy a tortalapok színével nem megegyező dekoráció) már igencsak a giccs felső határát súrolja. Fehéren nem akartam hagyni, de nem is akartam tetőtől talpig felöltöztetni a tortát. Először zselés cukorkával ( jelly bean) akartam díszíteni, vettem is 2 csomaggal,mikor tudatosult bennem, hogy kék nincs benne. Aztán megláttam a Smarties-t, a szivárvány minden színe benne van, így ő lett a befutó.:)



És ami továbbra is kritikus.
A kék színű tészta nem akar kék lenni. Olvastam Szivárvány tortás recepteket, sokat. Vannak, akik fehér piskótát készítenek, hogy élénkebb színeket érjenek el. Én egész tojásokat használtam és a kék kivételével minden színem szép lett. Azt mondják a kék ételfesték a tojásban lévő sárgája miatt nem lesz soha igazán kék, hanem inkább zöldes. Na de most akkor süssön le az ember 5 lapot egész tojásokkal, 1-et meg csak fehérjével? Máris 2 adag tésztát kell bekeverni, ami plusz macera. Vagy lehet, hogy tényleg érdemes kipróbálni a fehér piskótát? Nem tudom, ez a recept működne-e a fehérje nélkül, számomra furcsa kicsit, de sokan állítják, hogy sárgája nélkül is működik a piskóta. 
Habár tény és való, hogy a kék ételfestékem csak egy Dr Oetker gél, nem pedig a paszta, amit a pinkből, lilából, zöldből használok. Lehet, hogy előbb beszerzek egy kék pasztát és ha azzal sem lesz kék, akkor gondolkodom a fehér piskótán.
Na de ennyi duma után jöjjön a recept.
A múltkori recept 12 cm-es tortára szólt, most ugyanabból a tésztamennyiségből 15 cm-es tortát készítettem, így kicsit alacsonyabb lett. ( 10 cm magas a torta mindössze.)


Hozzávalók:

A tésztához:
175 gr puha vaj
175 gr cukor
3 tojás
175 gr liszt
csipet só
1 tk. sütőpor
késhegynyi vanília paszta
lila,kék, zöld, citromsárga, narancssárga, pink ételfesték

A krémhez:
250 gr sózatlan vaj ( Lurpakot használtam)
500 gr porcukor
1 ek. tej
1 tk. vanília paszta

A tetejére:
Smarties cukorka


Elkészítés:
1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a 6 db eldobható tortaforma alját kivajazzuk, sütőpapírral kibéleljük.
2. A tésztához a vajat a cukorral habosra keverjük, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, a vaníliát majd a sütőporral, sóval elkevert lisztet és simára dolgozzuk.
3. Az elkészült massza súlyát lemérjük ( nekem 660 gr  lett) és 6 egyenlő részre kiporciózzuk kis tálkákba vagy műanyag dobozokba. Hozzáadjuk az ételfestéket mindegyikhez és szép egyneműre keverjük.
4. A színes tésztákat simítsuk ez előkészített tortaformákba és kb. 25 perc alatt előmelegített sütőben süssük őket készre. ( Tűpróbát végezzünk.) ha picit kihűltek, húzzuk le róluk a papírt és tegyük félre.
5. Amíg a lapok sülnek, elkészítjük a krémet: a szobahőmérsékletű vajat robotgéppel kezdjük el habosítani, fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukor felét, a tejet, majd a porcukor másik felét és a vaníliát. Addig habosítsuk, míg szinte teljesen fehér nem lesz és a térfogata meg nem nő. Osszuk el 7 részre: 5 a tortába, 1 az oldalára, 1 a tetejére.



6. Állítsuk össze a tortát a következőképp: egy tortatálra/ tányérra tegyük a lila tésztát, arra krém, kék tészta, krém, zöld tészta, krém, sárga tészta, krém, narancsssárga tészta, krém, rózsaszín tészta. A torta tetejét és oldalát is vonjuk be a krémmel és habkártyával simítsuk le a felesleget. Amíg a krém meg nem köt, nyomkodjuk bele a Smarties-t, később már nem fog beleragadni.
Mivel a vajkrém masszívabb,mint a múltkor használt krémsajtos töltelék, most nem láttam szükségét egy támasztószerkezetnek, egyszerűen csak felpakoltam a tortát, beburkoltam és már ment is a hűtőbe, 1-2 óra alatt betonra szilárdult a vajkrém! Ha szállítani szeretnénk, akkor ideális választás! Fontos, hogy mindenképp jó minőségű vajat használjunk ( én sózatlan Lurpakot) és felejtsük el a margarint. Én alapvetően nem vagyok margarin-ellenes, mert Zé gyomra nem bírja  a vajat nagyobb mennyiségben, de ha nem nekünk sütök, akkor mindig és csakis vajat használok. Ez a krém viszont margarinnal nem műküdik!

Végül egy kép: ez volt a torta utolsó állapota, amit este 9-kor fotóztam le a munkahelyen a konyhában, a szakács fiúk pusztították el a végét.:)
A képek minőségéért elnézést, a munkahelyen, munka közben-helyett, telefonnal készültek:)

A korábbi Szivárvány torta bejegyzés itt olvasható.


Megjegyzések

  1. Nagyon csinos! :) Sokkal élénkebb színei vannak, mint amit én valaha el tudtam érni, jók lehetnek ezek a paszták mégis. :D A kéket én is sárgája nélkül oldottam meg, ám nekem sem lett hű de nagyon kék, ezek az amcsik mókolnak vele valamit, az a sejtésem. :))

    VálaszTörlés
  2. koszi Dina:) fogok meg kiserletezni,rendelek 1-2 pasztat, most az ombre torta foglamkoztat nagyon,olyan kis szepek :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy ! Remek kis tortácska és biztos örült akinek készült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Juditka, igen, nagyon nagy boldogság volt :)

      Törlés
  4. Hát ez valami gyönyörű!!!!!!!!!! De tudom, saját tortával mindig kritikusabbak vagyunk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Orsi, igen, nekem még mindig nem tökéletes :)

      Törlés
  5. én pme gél királykék festéket használtam. Két kék szint volt a tortán. Az alsóhoz adtam egy icipici pirosat és így sötétebb lett picivel. Nekem szépen kijött a sötétkék szín az alsón. A következő szint már kicsit türkizes lett, de az is inkább kék, mint zöld, szóval az sem vész :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése