Klasszikus fahéjas csiga

 Ma délután elkapott a hév, hogy fahéjas csigát sütnék. A sok mentes torta sütése közben néha igazi felüdülés itthone egy kelt tésztát begyúrni a jóöreg búzalisztből. A receptem a régi, évek óta ezt használom, de most a krémsajtos máz lemaradt róla. Így is tökéletes.


Hozzávalók: kb. 30 db kisebb csigához

A tésztához:
500 g sima liszt
1 nagy csipet só
1 ek. szárított kardamom (elhagyható, én nagyon szeretem kelt tésztákhoz)
25 g kristálycukor
300 g langyos tej (növényi tejjel is lehet)
5 g szárított élesztő (vagy 15 g friss)
80 g olvasztott vaj (vagy margarin)

A töltelékhez:
olvasztott vaj
fahéjas kristálycukor (ezt nem mértem sajnos, jó gazdagon szórtam)

A legvégén:
kb. fél dl tej 

Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk.
2. Robotgép üstjébe tesszük a lisztet, sót,kardamomot,  élesztős tejet, olvasztott vajat/margarint és alaposan kidolgozzuk. Átgyúrjuk kézzel is és letakarva meleg helyen kb. 40 percig (kb. a duplájára) kelesztjük.
3. A tésztát 2 részre osztjuk, az egyik felét téglalap alakúra nyújtjuk, vékonyan megkenjük olvasztott vajjal és megszórjuk a fahéjas cukorral. A rövidebb oldalánál kezdve (mint egy bejglit) feltekerjük és éles késsel ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Hasonlóképp járunk el a tészta másik felével is.
4. Két kisebb jénai edényt kiolajoztam vékonyan és ebbe tettem a csigákat szorosan egymás mellé. Azt szerettem volna, hogy sütés közben mindenképp összeérjenek és négyzet alakúak legyen a végén a csigák, de a gáztepsi túl nagy lett volna ehhez, nem töltötték volna meg a csigák így 2 kisebb edényt választottam.
5. A csigákat 180 fokra előmelegített (alsó-felső sütés) sütőbe toltam és 20 percig sütöttem. Utána néhány evőkanál tejjel meglocsoltam őket és még 5 percre visszatoltam a sütőbe.  Extra puha csigák lettek, villámgyorsan elfogytak. 


Megjegyzések