Villámgyors pizzás csiga

Ez a villámgyors pizzás csiga tényleg villámgyors. Tokkal, vonóval együtt kb. félóra. Az elfogyasztásához viszont még ennyi sem kell. A múltkori kifli tésztáját használtam ehhez is, tökéletes. 


Hozzávalók:
 kb. 15 db csigához

Tésztához: 
300 g liszt
10 g só
200 ml tej ( én növényi tejet használtam)
1 tk. cukor
20 g friss élesztő
20 g olaj vagy olvasztott vaj/margarin

A "feltéthez":
házi pizzaszósz vagy ketchup ( én utóbbit használtam)
sonka
reszelt sajt
Tetejére:
kevés szárított oregano

Elkészítés:
1. A sütőt bekapcsoljuk 220 fokra ( alsó-felső sütés).
2. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk.
3. Robotgép üstjébe öntjük a lisztet, sót, olajat és a felfuttatott élesztős tejet. Alaposan kidagasztjuk.
4. Lisztezett munkalapon téglalappá nyújtjuk, megkenjük a paradicsomszósszal, megszórjuk a felvágott sonkakockákkal, reszelt sajttal.
5. A rövidebb végén behajtuk a két szélét, hogy ne nyomódjon ki a töltelék majd a hosszabb végénél fogva feltekerjük. Éles késsel ujjnyi vastag szeletekre vágjuk és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket.
6. Eddigre elő is melegedett a sütő, 20 perc alatt megsütjük őket ( a sütő ajtaját kitámasztottam egy fakanállal). 





Megjegyzések