Epres-ricottás torta

Hosszú idő után új receptet hoztam. A napokban Instagramon Timi oldalán láttam meg egy irtó guszta málnás-ricottás sütikét. Tudtam, hogy ezt el fogom készíteni, mert a ricotta iszonyat jó a sütikben. Krémes, szaftos lesz tőle a süti. Kicsit alakítottam a recepten, így az én verziómat adom Nektek át. Ja, a tortácska gluténmentes, hozzáadott cukormentes és IR-diétában is fogyasztható. :)

Hozzávalók: 
20 cm-es formához

250 g ricotta
140 g görög joghurt
20 g negyedannyi édesítő
2 tojás, szétválasztva
1 nagy csipet só
1 citrom reszelt héja
70 g jelölten gluténmentes zabpehely liszt
25 g barna rizsliszt
1 csomag gluténmentes sütőpor 
100 g friss eper

Elkészítés:
1. A tojások fehérjét habbá verjük.
2. A ricottát kézi habverővel elkeverjük a görög joghurrtal, édesítővel, tojások sárgájával, citromhéjjal. Beleforgatjuk a sóval, sütőporral elkevert liszteket majd óvatosan a tojáshabot is.
3. Kivajazott tortaformába simítjuk a masszát és megszórjuk kisebb darabokra vágott friss eperrel.
4. 190 fokra ( alsó-felső sütés) előmelegített sütőben 40-45 perc alatt készre sütjük.

Számított tápérték 100 g termékben:
Energia: 149 kcal
Zsír: 9 g
Melyből telített: 4,5 g
Szénhidrát: 15,7 g
Melyből cukrok: 3,5 g
Fehérje: 8, 9 g
Só: 0,16 g

Pontos adatokhoz le kell mérni az aktuális szeletet. Én a tortát 8 szeletre vágtam, kb 70-75 g volt egy szelet. 



Megjegyzések