Jeruzsálemi túrótorta

Ez a torta valami nagyon finomságos. Nagyjából ugyanazt a receptet lehet minden oldalon megtalálni. Én csupán annyit változtattam, hogy a tetején lévő kuszkuszos tésztaréteget kihagytam. Több helyen olvastam, hogy a folyékony túrókrém tetejére lehetetlenség volt rátenni a "tésztát", így kihagytam, csak az aljára került. Szuperül összeállt a torta és a tetején lévő vérnarancsos mézes mázzal lett tökéletes. Mert amúgy a torta egyáltalán nem édes, úgyhogy a mázat mindenképp csináljátok meg hozzá. 
A fa háttér pedig az új szerelmem a lakásban, Z. csinálta teljes egészében és borított be vele egy kis falfelületet a konyhában. Ennél jobb háttér nem is kell :)


Hozzávalók:
24 cm-es tortához

A kuszkuszos tésztához:
1/2 csésze kuszkusz
1 csésze forró víz
1 nagy csipet só
1 ek. méz
2,5 dkg kókuszzsír ( vagy vaj)
1 tojás

A túrókrémhez:
500 gr tehéntúró
2 dl tejföl
3 ek. méz
1 vérnarancs reszelt héja
2 tojás

A mázhoz:
1 vérnarancs leve
2 dl méz

Továbbá: 
1 marék durvára tört pirított dió


Elkészítés:
1. A kuszkuszt felöntjük forró vízzel, elkeverjük a sóval, mézzel, kókuszzsírral/vajjal és alufóliával leborítva 20 percig pihentetjük. Ennyi idő alatt a kuszkusz megduzzad,ezt követően belekeverjük a tojást.
2. Amíg a kuszkusz pihen, kivajazunk egy kapcsos tortaformát, előmelegítjük a sütőt 200 fokra és elkészítjük a túrókrémet. Én az összes hozzávalót késes aprítógépbe tettem és simára kevertem. Elég darabos volt a túró, így a robotgép nem keverte szép simára, a késes aprító viszont igen.
3. A kuszkuszt a tortaforma aljába nyomkodjuk és ráöntjük a krémet. Előmelegített sütőben 45 perc alatt készre sütjük. Ha nagyon barnulna a teteje, alufóliával leboríthatjuk.
4. A kész tortát megszórjuk durvára vágott dióval és lelocsoljuk a vérnarancs levével elkevert mézzel.
Az eredeti receptek nem vérnarancsot írnak, de nekem most csak ez volt itthon és mint tudjuk vasárnap nincs bolt, így ezzel készítettem, de persze sima naranccsal is szuper lesz :)


Megjegyzések

Megjegyzés küldése