Vaníliakrémmel töltött fánk sütőben sütve

A tesóm sütött a héten sütőben sült, olajszag nélküli fánkokat. Én is felpörögtem a témára, így én is elővettem a jól bevált kelt tészta receptemet és begyúrtam egy adagot. Vaníliakrémmel töltöttem a fánkokat, némelyiket csokiba is mártottam-na az volt az igazán durva. Legalábbis azok szerint akik kóstolták. Mert hogy ma 3 ütemben jöttek a vendégek délután, és a fánkot mindenki kóstolta. Isteni finom lett szerintem is, ajánlom szeretettel. 


Hozzávalók:
24 db fánkhoz

A tésztához:
500 gr liszt
80 gr olvasztott vaj/margarin
80 gr cukor
2 dl tej
40 gr friss élesztő
1 egész tojás
1 tojás sárgája

1 tojás fehérje

A vaníliakrémhez:
1 csomag vaníliás pudingpor
4 dl tej
5 dkg cukor
5 dkg vaj / margarin
1 mk. vaníliapaszta ( recept Ildikokkinál olvasható, én tőle kaptam ajándékba egy üvegcsével:)

Tetejére:
5 dkg étcsoki
porcukor


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítünk, letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük.
2. A krémhez a pudingot a zacskón lévő utasítás szerint megfőzzük,még melegen belekeverjük a vajat / margarint,majd folpack-kal letakarjuk, hogy ne bőrösödjön be és hideg vízzel teli edénybe állítjuk,hogy minél hamarabb kihűljön.
3. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, az aljába egy lábas vizet teszünk, hogy finom puhák legyenek a fánkok.
4. Lisztezett dezskán átgyúrjuk a tésztát, ujjnyi vastagra nyújtjuk és 6-7 cm átmérőjű szaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapíros tepsire tesszük őket, hüvelykujjunkkal benyomjuk a fánkok közepét és lekenjük őket a megmaradt tojás fehérjével.
5. Újabb 10-15 perc pihenő után a fánkokat 15-20 perc alatt kisütjük, rácsra tesszük őket hűlni.
6. Én egy injekciós fecskendő segítségével töltöttem be vaníliakrémmel a fánkokat. Mindegyik fánkra 2-3 lyukat fúrtam egy fém krémkinyomő cső segítségével,majd a szuristűvel felszívtam a krémet és belenyomtam a lyukakba.
7. Olvasztott csokiba mártjuk a fánkokat vagy porcukorral hintjük meg őket. 



Megjegyzések

  1. Nagyon jól néznek ki ezek a fánkocskák! Külön tetszik, hogy sütőben sült! Viszem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. Én már be is dagasztottam a tésztát

    ������

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez gyors volt :) Kíváncsian várom a végeredményről a véleményt, jó étvágyat hozzá :)

      Törlés

Megjegyzés küldése