Wednesday, 4 September 2013

Házi vaníliapuding

Sokszor előkerült itt a blogon-gyümölcstortához, minipitéhez, tortakrémekhez vajjal vagy tejszínhabbal dúsítva- és úgy döntöttem,megérdemel egy külön posztot, így legközelebb már csak ezt kell belinkelni. Ő a vaníliapuding. Nem, nem a bolti zacskós, hanem az otthoni, tojásból, tejből készített. Nem több idő és nem nagyobb költség elkészíteni házilag, de sokkal-sokkal finomabb, én azóta hogy kipróbáltam,mindig ezt a receptet használom.


Hozzávalók:
4 dl tej
2 tojássárgája
50-60 gr cukor
késhegynyi vanília esszencia
35-40 gr keményítő

Elkészítés:
1. A tojássárgákat a cukorral, keményítővel, vaníliával, pici tejjel habosra keverjük. Jó sokáig, habos, szinte fehér masszát kell kapnunk.
2. A maradék tejet felforraljuk majd félrehúzzuk.
3. Hozzáöntjük a tojásos masszát, visszatesszük a tűzre és kislángon, kézi habverővel folyamatosan kevergetve, hogy ne csomósodjon és ne rántottásodjon be,2-3 perc alatt sűrűre főzzük.

Tipp:
Ha kihűlt és kissé csomós, robotgéppel dolgozzuk át nyugodtan.
 További variációk itt taláhatóak.




1 comment:

  1. Először még azt akartam mondani, hogy milyen jo otlet, mert ugy hianyzik az otthoni pudingpor. Aztan elolvastam es rajottem, hogy tobbe mar nem fog hianyozni. Ez csoda egyszeru! Koszi!

    ReplyDelete