Házi vaníliapuding

Sokszor előkerült itt a blogon-gyümölcstortához, minipitéhez, tortakrémekhez vajjal vagy tejszínhabbal dúsítva- és úgy döntöttem,megérdemel egy külön posztot, így legközelebb már csak ezt kell belinkelni. Ő a vaníliapuding. Nem, nem a bolti zacskós, hanem az otthoni, tojásból, tejből készített. Nem több idő és nem nagyobb költség elkészíteni házilag, de sokkal-sokkal finomabb, én azóta hogy kipróbáltam,mindig ezt a receptet használom.


Hozzávalók:
4 dl tej
2 tojássárgája
50-60 gr cukor
késhegynyi vanília esszencia
35-40 gr keményítő

Elkészítés:
1. A tojássárgákat a cukorral, keményítővel, vaníliával, pici tejjel habosra keverjük. Jó sokáig, habos, szinte fehér masszát kell kapnunk.
2. A maradék tejet felforraljuk majd félrehúzzuk.
3. Hozzáöntjük a tojásos masszát, visszatesszük a tűzre és kislángon, kézi habverővel folyamatosan kevergetve, hogy ne csomósodjon és ne rántottásodjon be,2-3 perc alatt sűrűre főzzük.

Tipp:
Ha kihűlt és kissé csomós, robotgéppel dolgozzuk át nyugodtan.
 További variációk itt taláhatóak.




Megjegyzések

  1. Először még azt akartam mondani, hogy milyen jo otlet, mert ugy hianyzik az otthoni pudingpor. Aztan elolvastam es rajottem, hogy tobbe mar nem fog hianyozni. Ez csoda egyszeru! Koszi!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése