Saturday, 10 August 2013

Diós karika-Blogkóstoló 10.-re

A Blogkóstoló 10. fordulójára is jelentkeztem. A háziasszony, Kisildi a Méz és Olíva blogot sorsolta nekem. Mikor először szétnéztem nála, úgy döntöttem, a Málnás-marcipános pitét készítem majd el.
Aztán teltek-múltak a napok, dolgozgattam, jött az én szülinapom, Anyu szülinapja, sütöttem mindenfélét, de a Blogkóstolásra csak nem jutott időm. Ma reggel már kétségbeesve próbáltam kitalálni, hogyha este hazaérünk a mai 70 km-es biciklitúráról, mi az amit lesz erőm elkészíteni. Erre az egyszerű, gyors és finom diós karikára esett a választásom, pikk-pakk elkészült, köszönöm a receptet. Nekem egy picit több mézet elbírt volna, az ilyen jellegű sütiket úgy szeretem, ha nagyon édesek:)


Hozzávalók:
kb. 15 db-hoz

15 dkg liszt
15 dkg darált dió
10 dkg méz v. juharszirup
1 tojás
csipet só
1 tk. vanília esszencia
125 gr vaj

Elkészítés:
1. A vajat a mézzel habosra kecerjük. Hozzáadjuk a tojást, majd a többi hozzávalót.
2. Habzsákba töltjük a masszát és karikákat nyomunk sütőpapírral vagy szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire.
3. 160 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.

Tetejét sütés előtt megszórhatjuk még durvára vágott dióval.

1 comment:

  1. Nahát, ez az első recept, ami felkerült a blogra :)
    Azóta is az egyik kedvenc keksz nálunk. Örülök, hogy ízlett :) (Azon nem lepődtem meg, hogy nem volt elég édes, már észre vettem családon belül is, hogy mi kevésbbé édesítünk :)) Remélem, a marcipános pitét is kipróbálod egyszer. Ha igen, akkor tegyél egy kicsit több cukrot majd hozzá ;)
    Szép napot!

    ReplyDelete