Fodrásztorta

Nagy munkában voltam a héten. Egy  nagyon izgalmas megrendelést kaptam a hét elején: szülinapi torta Erikának, aki sminkes és fodrász egyben. A kérés az volt, hogy a torta rózsaszín legyen és mindenképp legyenek rajta MAC-es sminkcuccok,mert azok az ünnepelt kedvencei. Úgyhogy minden kreativitásomat összevetve ezt a tortát sikerült elkészítenem Erikának, remélem tetszett és ízlett neki és családjának, barátainak.


A torta belseje egy roppant finom málnás-mascarponés krém, 2 réteg piskóta között.
Piskóta 6 tojásból.

A krém:
Figyelem, alábbi mennyiség elég sok, kb. felét használtam el a tortához, nyugodtan felezzük az anyagokat egy 23 centis tortához, viszont zselatinból mehet bele 1 csomag mindenképp!

Hozzávalók:
250 gr friss málna
250 gr mascarpone
3 dl tejszín
2 csomag vaníliás cukor
50-60 gr porcukor ( ízlés szerint)
1 csomag expressz zselatin fix

A tejszínt verjük kemény habbá és tegyük félre. Ha biztosra akarunk menni a krém állagát illetően, szórjunk bele 1 csomag habfixálót, én ezt most elhagytam, de azért ajánlom!
A mascarponét keverjük habosra a vaníliás cukorral és szórjuk bele a zselatin expresszt. Ezután mehet bele a málna, majd a cukor. 
Végül szilikonos lapáttal forgassuk bele a felvert tejszínt. 
Néhány órára tegyük hűtőbe a krémet, mielőtt betöltjük a tortát.

Tetejét rózsaszín marcipánnal vontam be, a díszeket pedig modellező pasztából / cukorpasztából készítettem, amit ételszínező pasztával színeztem.

Néhány tapasztalat, jótanács az ilyen típusú tortákhoz tőlem, mint kezdőtől:

1. A tortát bevonhatjuk marcipánnal vagy fondanttal. Én most marcipánt használtam, legközelebb fondantot fogok,azt véleményem szerint szebben lehet színezni mint a marcipánt, hiszen a marcipán nem hófehér.
2. A marcipánt mindig porcukorral megszórt deszkán nyújtsuk ki, a nyújtófát is porcukrozzuk be, vagy pedig használjunk olyan nyújtófát, ami nem ragad le. Az enyém ilyen.
3. A torta teteje legyen egyenletes, hogy a marcipánt szép egyenletesen rá tudjuk húzni. Ha ügyesek vagyunk, levághatjuk egyenesre a legfelső tortalapot, vagy pedig használjuk a legalsót, kerüljön az a torta tetejére.
4. Kenjük be valamivel a torta tetejét, különben csúszkálni fog rajta a marcipán. Erre alkalmas valamilyen lekvár, ami ízben passzol a tortához, vagy vékonyan vajkrémmel is áthúzhatjuk ( 1 egység vaj 2 egység porcukorral kihabosítva). A lényeg, hogy tejszínhabos krémre nem tehetjük rá a marcipánt,mert át fog ázni. Így én málnalekvárral kentem be vékonyan a torta tetejét, természetesen előtte teaszűrőn átpasszíroztam, hogy ne maradjanak benne magok.
5. Mind a marcipánnak,mind a pasztából készült díszeknek kb. 24 óra száradási idő kell, ezt kalkuláljuk bele a tortakészítésbe.
6. A modellező pasztát folpackon nyújtottam, az elkészült díszeket pedig étkezési keményítővel megszórt sütőpapírra tettem száradni, így nem ragadtak le. 
7. A megmaradt színes anyagokból kis golyókat formáltam, azok kerültek körbe a torta oldalára.
8. Az elkészült, megkötött díszeket utolsó lépésként felragasztjuk a tortára: ehhez használhatunk ehető ragasztót, ennek híján pici pötty lekvárt, pici pötty ételfestéket, vagy ha vajkrémmel kentük le a tortát, akkor azzal is odafogathatjuk a díszeket a tortára.




Megjegyzések