Narancsos-fehércsokis keksz

Tartogatom már ezt a kekszet egy pár napja, hogy majd ínséges időkben posztolom, amikor a dolgos hétköznapjaimon nincs időm sütni.
Nagyszerűsége végtelen egyszerűségében rejlik: csak egy sima keksz. Olyan, amit pikk-pakk össze lehet ütni és este filmnézés közben el lehet ropogtatni.Ha szeretnénk, hogy narancsíze legyen, nyugodtan duplázzuk meg a narancs esszencia mennyiségét és reszeljünk bele nyugodtan narancshéjat is, úgy lesz a frankó. Én nem árulok zsákbamacskát: az enyémnek egyáltalán nem lett narancsíze az 1 teáskanál narancs esszenciától. De ez nem változtat a tényen, hogy ez egy tuti alapkeksz-recept, amit aztán variálhatunk úgy, ahogy kedvünk tartja.Én fogom is. A fehércsokiba mártás viszont tuti.:)

Ééééés ezzel a keksszel debütált az új szilikonos sütőlapom. Unokanővérem Heni már ezeréve mondja, hogy enélkül nem lehet élni, és most szembejött velem, nem haboztam egy percig sem, megvettem és hipp-hopp, csak úgy maguktól ugráltak le róla a kekszek. Pápá sütőpapír!!!!


Hozzávalók ( kb. 30 db kekszhez)

125 gr puha vaj
125 gr kristálycukor
1-2 tk. narancs esszencia
1 tojás
450 gr liszt
1 tk. sütőpor
2 ek. tej

20 dkg fehércsoki


Elkészítés:
1. A vajat a cukorral keverjük habosra.Adjuk hozzá a narancs esszenciát/narancshéjat valamint a tojást is.
2.Szitáljuk a lisztet a sütőporral egy tálba.
3. A lisztes keveréket adjuk a cukros vajhoz és dolgozzuk össze annyi tejjel, amennyi szükséges. ( Kézzel vagy géppel is gyúrhatjuk,én ezúttal géppel csináltam.)
4. Lisztezett deszkán nyújtsuk kb. 4 mm vastagra a tésztát és 6 cm átmérőjű szaggatóval szaggassunk köröket.
5. Sütőpapírral vagy szilikonos sütőlappal bélelt tepsire sorakoztassuk a kekszeket és 170 fokra előmelegített sütőben 15-18 perc alatt süssük őket készre.
6. Ha kihűltek a kekszek, egyik felüket mártsuk olvasztott fehércsokiba és rácsra téve hagyjuk őket kihűlni.



Megjegyzések

  1. Narancs ide vagy oda simán is befalnám most az összeset! NAgyon jól néz ki! Még én nem használtam szilikonos sütőlapot....majd lehet kipróbálom akkor, ha te ajánlod:)

    VálaszTörlés
  2. Na, ugye, én megmondtam :)! A kekszrecept jól hangzik, várólistára tettem :)!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a tippet Henikém:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése