Thursday, 1 March 2012

Mézes mák

Mákimádónak kötelező darab. És mivel az én uram az, muszáj volt megcsinálnom. Többször hangoztattam már, hogy jómagam nem tudnék ölni a mákos tételekért, de erre ( na meg a máktortára) azért rá tudok járni. Egy ilyen eszméletlen jó recept természetesen csak Az Esztertől származhat,Ő tud ilyen fantasztikus dolgokat megálmodni. Eszter, ismét köszönöm, hogy vagy :)
A recept eredetije innen.


Hozzávalók:
minden dl mézre 10-12 dkg darált mák ( én 1 dl mézből főztem)
1 tk. reszelt citromhéj
2-3 dkg apróra vágott dió
1 ek. sűrű lekvár ( barack, málna, szilva...)
1 ek. szilvapálinka ( kihagyható, én sajnos ki is hagytam, mert nem volt)

Elkészítés:
1. A mákot kétszer daráljuk át.
2. Egy lábasban tegyük fel a mézet olvadni.Ha már folyékony, adjuk hozzá a mákot, melegítsük, amíg kissé barnulni nem kezd. ( kb. 10 perc)
3. Húzzuk le a tűzről, keverjük el benne a többi hozzávalót.
4. Öntsük folpackkal bélelt csészébe és jól hűtsük le.
5. Hűtés után vizes késsel könnyen szeletelhető.


4 comments:

  1. Ezt én is tervezem már rég elkészíteni, lehet, hogy nemsokára sort kerítek rá.:) Nagyon jól néz ki!

    ReplyDelete
  2. Én is jóideje szemeztem már vele, próbáld ki, isteni!:)

    ReplyDelete
  3. Most találtam a blogodra és nagyon tetszik! Szuper ez a mézes-mákos, mentettem is! Kár, hogy csak most látom a játékod, pedig anyukám imádja a mignont és ma készülök hozzá. Na, de majd legközelebb! :-)

    ReplyDelete
  4. Szia!Remélem még sok olyan receptet találsz ami tetszik,és kipróbálod!A játék miatt meg ne aggódj, lesz még:)
    Üdv: Szofika:)

    ReplyDelete