Macaroon újra:)


Eljött a nagy pillanat. Úgy tűnik, kezdi magát kiforrni ez a macaroon-dolog. Végre olyan példányok születtek, amik vállalhatók. Mi több, ajándékba készültek a főnökasszonyom szülinapjára. El volt ragadtatva,mikor kinyitotta a kis dobozt:)Meg akart kínálni mindenkit, de szerintem nem sikerült neki,mert négy eltűnt mire vége lett a shiftnek, szépen megeszegette őket. :) Nekem meg dagadt a májam a büszkeségtől.
Most nem a kiskönyvemből választottam receptet, hanem Latsia arányai szerint dolgoztam, bár kicsinyítenem kellett a mennyiséget,mert összesen 57 gr őrölt mandulát találtam itthon:)
A másik újítás: öregített tojásfehérje. 2 napig rohasztottam őket a hűtőben.
Harmadik dolog: mostmár nagyon komolyan veszem azt, hogy vágjuk hozzá a tepsit sütés előtt a konyhapulthoz,hogy a levegőbuborékok távozzanak, állítom, ez az egyik legfontosabb lépés.



Álljon itt akkor a mostani recept, amiből kb. 12 pár macaroon lett.
Hozzávalók:
57 gr őrölt mandula
57 gr tojásfehérje
114 gr porcukor
30 gr kristálycukor

Chocolate ganache-hoz:
fél tábla jó minőségű étcsoki
kb. fél deci tejszín


Elkészítés:
Jól tudjuk már mindannyian, de sokadszorra is leírom.
1. A porcukrot az őrölt mandulával egy tálba szitáljuk. Teljesen csomómentesnek, simának kell lennie, egyetlen porcukor-szemcse sem maradhat benne.
2. A tojásfehérjét habbá verjük, fokozatosan hozzáadagolva a kristálycukrot.
3. Egy szilikonos lapáttal óvatosan forgassuk bele a mandulát a tojáshabba: először az egyharmadát, jól keverjük el, majd a második részt és keverés után a harmadik harmadot is. Ne keverjük túl a masszát. Mikor már mindig száraz hozzávaló "eltűnt" a tojáshabban, magyarul homogén, ne keverjük tovább.
4. Töltsük a masszát egy zacskóba, aminek 1 centis lyukat vágjunk a végére. Sütőpapírral bélelt tepsire nyomjunk köröket. 
5. Ha kész, párszor vágjuk hozzá a pulthoz a tepsit, hogy a levegőbuborékok távozzanak és min. 45 percig szobahőmérsékleten pihentessük a macaroonokat. Ha egy ujjal hozzáérünk és a massza már nem ragad az ujjunkra, akkor mehet a sütőbe.
6. 160 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 5 percig, majd vegyük vissza a hőfokot 130 fokra és további kb.5-6 percig még így süssük.
Úgy tapasztaltam, hogy 3-4 perc után jönnek a "talpak" azután már leveszem 130 fokra, különben megpirul a teteje. Alacsonyabb hőmérsékleten viszont nem lesz talpa.
Ha kihűltek, óvatosan vegyük le őket a sütőpapírról és a chocolate ganache-sal ragasszunk össze 2-2 darabot.

Sok sikert mindenkinek aki kipróbálja, nem buzdítok senkit olyan szövegekkel, hogy " próbáljátok ki, nagyon könnyű" meg hogy " nem lehet elrontani" , " nekem is elsőre sikerült". Ez nem piskóta, ez macaroon. Egyáltalán nem könnyű, rohadtul el lehet rontani és úgysem fog elsőre sikerülni, akárki akármit mond. De ha az ember annyira szerelmes ezekbe a sütikbe,mint én, hogy századszor is nekiálltam, akkor előbb-utóbb látványos javulás érhető el. Kísérletezni kell. A hozzávalókkal, a sütővel, az idővel.
Fogadjátok szeretettel az én legújabb kísérletemet:)







Megjegyzések

  1. Megérdemelted már ezt a sikert a kitartó próbálkozásért!!!!

    VálaszTörlés
  2. Szép lett! A csokis/kávés/pisztáciás/stb. macaronhoz szted mennyi kakaó/kv/pisztáciapor kell és mi helyett a tésztába?

    VálaszTörlés
  3. Kedves nMiss!Én még ilyeneket nem készítettem, de mindenképp a mandula mennyiségét kell akkor csökkenteni. Én még mindig a kísérletezés és gyakorlat fázisában tartok a macaroonoknál, inkább csak egyszerűbb ízeket-színeket szoktam:) De nézz szét a kolleganőnél, Juditnál, ő igazi macaroonszakértő: http://asztika.blogspot.com/search/label/macaron

    VálaszTörlés
  4. szia! Én is próbálkoztam, most már harmadszor fogok macaront sütni, mert én is szerelmes vagyok.:))
    Legutóbb teljesen feltöredeztek a tetők, így aztán eléggé csúnyák lettek. Ráadásul talpak sem voltak.
    Ha kicsit oda verem a pulthoz a tepsit, gondolod nem fognak feltöredezni? Megpróbálom most a te recepted, az utasításaid szerint, és akkor most hátha sikerülni fog. :))

    VálaszTörlés
  5. Szia Rebeka!Hát képzeld, épp tegnap jártam ugyanígy: feltöredezett mindnek a teteje és talpa se lett egyiknek se...Még a bevált receptben sem lehet bízni macaroon-ügyben.:( Kicsit elkeseredtem!Ha sikerült és van valami tuti tipped, várom:)
    Üdv: Szofi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lemaradt...inkább szárítani,mint sütni! Előmelegített sütőben 100 fokon, kb. 1 órát,a sütő ajtaját ne nyitogasd... Nekem sikerült, szárításra fel! :)

      Törlés
  6. Gőz felett kell verni a habot...működik! ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése