Teljes kiőrlésű juhtúrós pogácsa

 Ez volt az első pogácsám teljes kiőrlésű lisztből. Ráadásul juhtúrós is, ami miatt olyan jó állaga lett a tésztának, mint soha egyetlen pogácsánál sem. Szinte lisztezés nélkül lehetett nyújtani, szaggatni, újragyúrni a tésztát. Egyáltalán nincs juhtúró íze a kisült poginak, így aki nem szereti a juhtúró ízét, ne féljen tőle, nem lehet majd érezni, de nagyon jó állaga lesz tőle és könnyű vele dolgozni. A receptet Áfonya mámora blogjáról származik, köszönöm :)

Hozzávalók:

1 tepsi pogácsához

100 g sima búzaliszt

200 g teljes kiőrlésű búzaliszt

fél-1 tk. só (a juhtúró sósságától függően)

100 g juhtúró

100 g tejföl

100 g puha vaj vagy margarin

1 tojás

70 ml tej (rizstejet használtam)

15 g friss élesztő

A tetejére:

1 felvert tojás

reszelt sajt


Elkészítés:

1. A tészta hozzávalóit robotgép üstjébe tesszük és összedolgozzuk. Nem futtattam fel külön az élesztőt, sőt, cukrot sem adtam hozzá, bele mindent az üstbe és 1-2 extra kanál liszt hozzáadása utána szépen összeállt. Letakarva meleg helyen kb. 40 perc alatt duplájára kelesztjük.

2. A tésztát kb. 2 cm vastagra nyújtjuk és tetszőleges méretű szaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapíros tepsire tesszük őket. Én picike szaggatót használtam, szeretem az 1 falatos pogácsákat. 

3. Lekenjük őket felvert tojással, megszórjuk reszelt sajttal és 180 fokra előmelegített sütőben 25-27 perc alatt pirosra sütjük. 




Megjegyzések