Töltött szélű pizza

Az otthon sütött pizzának egyébként sincs szerintem párja, de ennek a sajttal töltött szélűnek meg végképp nem. Jöjjön is a recept, ami a régi, jól bevált Jamie-féle pizza recept. 


Hozzávalók:
1 nagy, kb. 32 cm átmérőjű, vastagabb tésztájú pizzához, de ugyanekkora mennyiségből 2 kisebb, vékony tésztás is készíthető

A tésztához:
250 g liszt
1 tk. só
165 ml langyos víz
fél tk. cukor
15 g friss élesztő

A feltét:
sonka
sajt 

Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros vízben felfuttatjuk majd a sóval elkevert liszttel alaposan kidagasztjuk. Ezt végezhetjük kézzel vagy robotgép dagasztó karjával. Én utóbbival szoktam kezdeni, aztán amikor már nagyjából összeállt a tészta még kézzel átgyúrom.
2. Letakarva duplájára kelesztjük, kb. fél-1 óra alatt.
3. A megkelt tésztát egyből tegyük egy ív sütőpapírra és azon nyújtsuk ki olyan vastagra, amilyenre szeretnénk. Ha kész, emeljük át sütőpapírostól a tepsire. 
4. A pizza szélére tegyünk körben csíkokra vágott sajtot és hajtsuk vissza rá a tésztát. Alaposan nyomkodjuk le, hogy sütés közben nehogy kinyíljon és kifolyjon a sajt. Én itt egy kicsi szilikonos nyújtófával nyomogattam le.
5. A közepét megkenjük a pizzaszósszal, jöhet rá a sajt és a feltétek. Igen, a sajtot mindig a pizzaszószra tesszük és aztán jönnek a feltétek, nem a sajt van a legtetején :)
Az én sütőmön van pizzasütő fokozat ( 250 fok), azon szoktam sütni a legalsó rácson, 6-7 percig. Attól függ mennyire szeretnénk ropogósra, pirosra.




Megjegyzések

Megjegyzés küldése