Csokitorta no.1.


 Születésnapra kellett készítenem ezt a tortát. Kicsit sokkot kaptam ma, mikor a piskótasütés közben kiderült, hogy a tortát nem holnap, hanem konkétan 3 óra múlva szeretnék átadni!!!Némi kommunikációs probléma csúszott be, én pedig Dobos krémmel készültem, aminek jót tesz a hűtőben a pihi, sőt...Hűtő kiürít, maxra kapcsol,így összeállt a torta. A díszítés egyszerű, semmi fakszni. A legszuperebb kakaós piskótát választottam tésztának, krémnek pedig a már említett Dobost, ami szerintem a legeslegfinomabb csokikrém. Kakaóvaj és kakaómassza híján is ez a legfinomabb. Én nem vagyok oda a csokitortákért, de azért a maradék krémet elkóstolgattam.:)


Hozzávalók:
23-24 cm-es tortához:

A tésztához:
8 tojás
160 gr cukor
100 gr liszt
60 gr holland kakaópor

A csokikrémhez:
4 tojás
200 gr porcukor
235 gr vaj / margarin
2 csomag vaníliás cukor
250 gr étcsoki ( 74%-os)

A díszítéshez:
csokigolyók, kókuszreszelék


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 170 fokra, gáztepsire sütőpapírt terítünk és rátesszük a tortakarikát. ( Nem találtam meg a kapcsos tortaforma alját, így ehhez a módszerhez folyamodtam, tökéletesen működik.)
2. A tojások fehérjét nem túl kemény habbá verjük, a sárgáját fehéredésig habosítjuk a cukorral, majd hozzászitáljuk a lisztet és a kakóport, végül óvatosan beleforgatjuk a fehérjét. Beleöntjük az előkészített formába és kb. 30 perc alatt készre sütjük. Tűpróbát végezzünk! Kihűtjük majd háromba vágjuk.
3. A krémhez a vajat/ margarint kihabosítjuk a vaníliás cukorral, félretesszük. A csokit mikróban megolvasztjuk és langyosra hűtjük.
4. A tojásokat egy kis lábasba ütjük, hozzáadjuk a porcukrot és lassú tűzön, időnként kevergetve csípősre hevítjük. Tényleg lassú tűzön, különben rántotta lesz. Mikor már ujjunkat beledugva forrónak érezzük, lehúzzuk a tűzről és robotgéppel habosítjuk addig, míg a massza teljesen ki nem hűl. Addigra kivilágosodik, térfogata megnő, habos lesz. Türelem, ez kb 10 perc.
5. A tojásos masszát hozzáadagoljuk egy szilikonos lapáttal a kihabosított vajhoz / margarinhoz majd belecsurgatjuk a csokit is, egyneművé keverjük. A krémet kb. 1 órára hűtőbe tesszük.
6. Összeállítjuk a tortát: az egyik lapot egy tányérra tesszük, ráhelyezzük az elmosott tortakarikát. Jöhet a krém 1/4-e, újabb tortalap,újabb adag krém, végül a legszebb lapot illesztjük a tetejére. Ismét mehet a hűtőbe.
7. Ha kissé kihűlt, óvatosan leemeljük a karikát, a maradék krémmel a torta tetejét, oldalát körbekenjük és tetszés szerint díszítjük. Én most habzsák hiányában folyamodtam ehhez a díszítési módhoz, egyébként csini kis rózsákat nyomtam volna a krémből a tetejére, de igazából szerintem nagyon szép lett. Nem szeretek ilyen réteges tortákat sütni, de ezt most élveztem, mind a kinézetével, mind az ízével elégedett voltam. Well done Szofika :)


Megjegyzések