Kalácsvirág

Tegnap láttam meg Puffinnál ezt a gyönyörűséget. Ő Csudakalácsnak, én Kalácsvirágnak neveztem el. Nem vártam sokat az elkészítéssel, de milyen jól tettem. Igazi csoda ez a kalács tényleg, nagyon nehéznek tűnik-legalábbis nekem annak tűnt-az elkészítése, holott csak 1-2 tekerem-csavarom mozdulat és kész is. Én a jól bevált kelt tészta receptemet használtam, ebből 2 virág jött ki. A nagyobbik kakaós, a kisebbik nutellás lett. A töltelék lehet bármi, én fogok készíteni mákosat és fahéjasat is. A lényeg, hogy a tésztánál sötétebb legyen a töltelék,mert úgy mutat jól. A porcukor sem rontja el, de ne szórjuk le az egészet, épp csak egy icipicit, különben elvész a minta. Szerintem még az ünnepi asztalon is megállja a helyét. Képzeljük el karácsonyi reggelinek: odakint szakad a hó, a lakásban fenyőillat, egy pohár hideg tej vagy forró tea ( bár nekem kelt kalácshoz mindig a hideg tej dukál), most mondjátok, hogy nem tiszta karácsony-fíling:) Kellemes készülődést!


Hozzávalók:
1 nagyobb és 1 kisebb virághoz

A tésztához:
500 gr liszt
8 dkg cukor
8 dkg vaj
1 egész tojás+1 tojássárgája
2 dl tej
csipet só
40 gr friss / 14 gr porélesztő

A kakaós töltelékhez:
5 ek. cukor
3 ek. holland kakaópor
2 tk. fahéj
rumaroma ízlés szerint
10 dkg olvasztott vaj

A nutellás töltelékhez:
2-3 ek. nutella

A kenéshez:
1 egész tojás


Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. Egy tálba szitáljuk a lisztet, mehet hozzá a só, az olvasztott vaj, a maradék cukor, a tojások és az élesztős tej. Tésztát dagasztunk belőle és meleg helyen, letakarva duplájára kelesztjük.
2. Amíg a tészta kel, elkészítjük a kakaós tölteléket: egy tálban elkeverjük a kakaót a cukorral, a fahéjjal, mehet hozzá az olvasztott vaj és a rumaroma. Félretesszük hűlni, hogy kicsit megkössön, és könnyebb legyen majd kenni.


3. Ha a tészta megkelt, lisztezett deszkán kicsit átgyúrjuk  és az alábbi képeket követve összeállítjuk a kalácsot.
4. A tésztát kettévesszük, az egyik felét kör alakúra nyújtjuk. Egy nagy tányért ráteszünk és körbevágjuk. Így szép kör alakú lesz. A tésztát sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és megkenjük vastagon a kakaós töltelékkel.
5. A tészta másik felével hasonlóképp járunk el és rátesszük a kakaós tésztára.
6. Egy pizzavágóval/ derelyevágóval 16 egyenlő részre vágjuk a tésztát, de úgy, hogy nem vágjuk végig, hanem a közepénél megállunk. Ezután megfogunk 2 egymás melletti cikkelyt: a jobb oldalit jobbra, a baloldalit balra tekerjük és a tetejüknél összecsípjük őket. Ezt minden cikkellyel megcsináljuk kettesével és így lesz 8 párunk. 
7. Egész tojással lekenjük a kalácsot és mehet hideg, 160 fokos sütőbe. Így még kicsit tud kelni, amíg a sütő bemelegszik. Tegyünk a tepsi alá egy vízzel teli kis lábast, így még puhább lesz a kalácska és nem szárad ki. 20-25 perc alatt süssük aranybarnára.


8. A leeső tésztaszéleket ismét gyúrjuk össze és ismételjük meg a fentieket, de mostmár csak egy kis tányérral tudjuk kiszaggatni. Én a második kis kalácsot nutellával kentem meg. Ha túl kemény a nutella, tegyük fél percre mikróba, így kenhető állagú lesz. 
Jó étvágyat :)







Megjegyzések

Megjegyzés küldése