Very berry frangipane tart



Ma végre valahára sikerült vennem egy pitetálat.Mert hogy még sosem sütöttem pitét, gondoltam ideje elkezdeni, vagy legalább egyszer kipróbálni ezt is-attól függ, hogy sikerül.
Talán életemben ennyit nem kutattam recept után,mint ma. Adva volt 2 doboz áfonya és 2 doboz málna, piteforma, és néhány alapvető alapanyag. Kint persze zuhogott az eső, ergo hiába találtam nagyon jó kis recepteket mascarponéval meg Philadelphiával, tudtam, hogy én ugyan ki nem mozdulok még a sarki boltig se, pláne, hogy ott ezeket  nem is lehet kapni. Aztán ráakadtam arra amit kerestem: frangipane tart. Mi az a frangipane? A frangipane kérem a tömény mandulás krém, amit az omlós tésztára öntünk, és jó bőkezűen megszórjuk bogyós gyümölcsökkel. Ettől "very berry":)
Sikerült tehát összeollóznom egy receptet, a tésztát Jamie-nek köszönöm,tökéletes lett, nem száraz, isteni finom puha, omlós. Hiába na, Jamie nagyon lájk:)
A frangipane receptjét pedig itt találtam, ezt pedig Katie-nek köszönöm. Így született meg hát az én gyönyörű áfonyás-málnás frangipane tortám. A fotók miatt elnézést, még csak 6 óra van, de kint olyan sötét és borongós az idő,mintha este 10 lenne...


Hozzávalók:
a tésztához:
250 gr liszt
50 gr porcukor
125 gr jéghideg margarin
1 tojás
pici tej
őrölt szerecsendió ízlés szerint ( ízesíthetjük akár reszelt citromhéjjal, narancshéjjal is, én ezek hiányában megfogadva Jamie tanácsát, szerecsendiósra csináltam.)

A frangipane-hoz:
100 gr puha margarin
100 gr kristálycukor
2 tojás
100 gr őrölt mandula
fél tk. mandula aroma

A tetejére: 
10 dkg friss málna
25 dkg friss áfonya


Elkészítés:
1. Nyújtódeszkára szitáljuk a lisztet és a porcukrot.
2. Adjuk hozzá a kis kockákra vágott jéghideg vajat és morzsoljuk el.
3. Eztán mehet hozzá a tej, a tojás és a szerecsendió.
4.Gyorsan dolgozzuk össze, ne várjuk meg, míg a kezünk melegétől elolvad a vaj. Gyúrjunk belőle gyorsan egy bucit és folpackba csomagolva min. félórára tegyük hűtőszekrénybe.
5.  Lisztezett deszkán nyújtsuk akkorára,mint a piteforma( az enyém 24 cm-es) és igazgassuk szépen bele a pitetálba, teljesen béleljük vele ki, a peremét is.Villával szurkáljuk meg.
Közben melegítsük elő a sütőt 200 fokra és egy sütőlapot tegyünk az alsó rácsra.
6. Készítsük el a frangipane-t: a vajat a cukorral keverjük habosra, dolgozzuk hozzá egyenként a tojásokat is, majd az őrölt mandulát.
7. A masszát öntsük bele a tésztával kibélelt piteformába és szórjuk meg a megmosott, lecsepegtetett gyümölcsökkel.
8. A sütő alsó rácsán 200 fokon 10 percig süssük. Ezt követően vegyük le a hőfokot 160 fokra és egy emelettel toljuk feljebb a sütőlapot, itt süssük még további 25-30 percig.
Ha a közepe még remegős, de a széle már megszilárdult, kivehetjük. Ahogy hűl, úgyis kicsit keményedik még.
Innentől már csak a fantáziánk és az édességimádatunk szab határt a tálalásnak: melegen hideg vaniliafagyival vagy hideg custarddal, hidegen forró custarddal tálaljuk.



Megjegyzések